Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord ändras hela tiden till USA?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ändrar tillbaka hela tiden till svensk i Internationellt. Lik förb..at blir det USA efter
en stund. Reparerar, slänger cachar, m,m inget hjälper. Finns nåt mer som jag kan testa?
Kör 10.5.8 intel.
Chao

  • Medlem
  • 2009-11-20 08:45

Tangentbord ändras hela tiden till USA?

Hej!

Ett tips är att logga in som sudo och ändra till svensk tangentbordslayout logga ut och logga in på ditt vanliga konto och då skall det vara fixat.

/Infra

Har aldrig loggat in som sudo. Terminal "sudo tcsh" gå till internationellt ändra till svensk sen terminal "exit" Funkar det?

  • Medlem
  • 2009-11-20 09:51

Ibland när jag kör en del applescript för Finder drabbas jag av samma sak. Jag kan inte se att dessa skript borde påverka tangentbordsslayouten men så blir det. Jag kan inte se det som något annat än en bugg. (I mitt fall.)

  • Medlem
  • 2009-11-20 10:24

Hej!

Skapa ett konto som root användare och där gör ändringar och gå sedan tillbaka till ditt vanliga konto. Detta var tidigare en bugg i Panther, har dock inte stött på problemet i vare sig Tiger eller Leopard.

Loggat in som root. Ändrat till Svensk. Loggat tillbaka till vanliga kontot. Funkar i några
minuter sen hoppar det till Bush land igen. Är ominstall enda vägen nu?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 11:22

Ta bort Amerikanska tangentbordet från listan så ändras den inte. Det låter inte som du behöver den så ofta.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-11-20 11:47

Rob, det hjälper inte mig mot mitt AS-problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 12:13
Ursprungligen av Baron:

Rob, det hjälper inte mig mot mitt AS-problem.

Jag hade samma problem. Tog bort alla tangentbord från listan och hade bara svenska tangentbordet aktiverat. Det verkar fungera rätt bra. Jag tror det beror på snabbkommandot command+space som ändrar tangentbord layouten. Du kan prova att ta bort det i tangentbord inställningarna.

//Rob

Verkar funka för mig nu...efter robs kortkommando tips.
Tack alla.

1
Bevaka tråden