Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G4 hackar vid film från nätet, what to do?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-11-18 20:10

Har Imac G4 1.25 GHz, 1,25 GB DDR SDRAM minnet. OSX 10.4.11. Datorn hackar när jag tittar film på nätet. Har bredband 24 MBit, det borde räcker, jag misstänker att datorn någonstans inte räcker till. Det varierar hur mycket den hackar men det är jobbigt att titta. Behövs mer RAM minne? jag har läst att det inte hjälper att stoppa in mer minne i denna maskin. Någon snäll människa som har kunskap om detta? Annars är jag ju fortsatt mycket nöjd med Macen.
Christopher

Tyvärr, PowerPC och flash har aldrig varit nån höjdare. Hade samma problem på min Power Mac G5, samtliga YouTube-klipp hackade...

  • Medlem
  • 2009-11-20 10:33

Det är inte mycket du kan göra åt hårdvaran för att det ska bli bättre, mer minne lär inte hjälpa nåt särskilt.

Flash på Mac är dåligt. De har precis släppt en ny flashbeta 10.1 som man nog ska tänka sig för att installera eftersom den verkar extremt strulig än så länge. Dock kan den nog bli bra så småningom, då den är tänkt att dra mindre cpu-kräm än de varianter som finns nu.

Installera ClickToFlash så kan du åtminstone se på YouTube med mer behållning än nu, då du tack vare CtF kan se filmerna i h.264-format istf Flash. Tyvärr funkar inte detta på andra video-siter som bara har filmerna i flashformat.

Filmer i HD-upplösning lär din dator aldrig klara av utan hack.

1
Bevaka tråden