Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se i ny förpackning

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag presenterar vi vår nya förstasida på 99.se!
Vår sajt innehåller enormt mycket information - tänk att vi alla har skrivit 1.800.000 inlägg under dom senaste åtta åren - och det är svårt att få en överblick. Med den nya startsidan kommer vi presentera dom senaste nyheterna från Mac, iPod och iPhonevärlden tillsammans med dom senaste diskussionerna och säljesannonserna.

Vi kommer presentera ett par nyheter om dagen och varje vecka testas ett par aktuella produkter i vårt testlabb. Bakom det redaktionella innehållet hittar ni välkända Joacim Melin som varit med nästan sedan starten av 99mac.

Ett stort tack till Arvid Björkström som designat förstasidan och hittat några kluriga lösningar för att förverkliga våra idéer.

Ta en titt på 99.se: http://www.99.se/

Ah! vilken injektion! HÄRLIGT!!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-17 12:41

Great! Känns genast mkt mer hemtrevligt på startsidan (har vart lite stel o så enligt min mening innan). Snyggt gjort, o väldigt användarvänligt. Toppenjobb!!

Kul att ni gillar det grabbar! Tror effekterna kommer på längre sikt - vi som är här varje dag har lite andra perspektiv på sajten (forumfokus).

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-17 14:48
Ursprungligen av Björnström:

Kul att ni gillar det grabbar! Tror effekterna kommer på längre sikt - vi som är här varje dag har lite andra perspektiv på sajten (forumfokus).

Hehe, klart vi har de. Jag älskar forumdelen, men tror som du säger att de kan ge positiv effekt på längre sikt, då folk som är nya till sidan kanske finner den mer attraktiv nu med den nya startsidan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-17 22:02

Bara jag som aldrig besöker startsidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 22:07
Ursprungligen av zappee:

Bara jag som aldrig besöker startsidan?

Dito, mitt bokmärke går direkt till 99.se/mac

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-18 07:00
Ursprungligen av odelsteken:

Dito, mitt bokmärke går direkt till 99.se/mac

Inte jag heller men det kanske blir anledningen att ändra på det om det händer saker på förstasidan

Ursprungligen av zappee:

Bara jag som aldrig besöker startsidan?

Jag skulle tro att max 5% av Veteranerna besöker förstasidan överhuvudtaget eftersom det inte hänt något där. Men nu när det börjar hända lite skoj och på sikt kommer ett helt redaktionssystem och då MÅSTE man gå den vägen för att missa några godbitar

Ursprungligen av Björnström:

[...] då MÅSTE man gå den vägen för att missa några godbitar

Tror det fattas ett "inte" där någonstans

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-18 16:05
Ursprungligen av staed:

Tror det fattas ett "inte" där någonstans

Tror jag me, men enkelt fel o göra

Ursprungligen av Minto0:

Tror jag me, men enkelt fel o göra

Jadå. Det var inget klagomål på det viset. Bara den lille korrekturläsaren i mig som hoppade ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-18 21:48

Snälla, kan ni inte göra något åt autolänkningen av alla produktnamn till affiliatelänkar. Det förstör ju alla länkar som innehåller ett eller flera av orden som ni ersätter.
Att länka delar av ord som t.ex. i bättre gör ju inte heller att det ser direkt seriöst ut.

Ursprungligen av stensio:

Snälla, kan ni inte göra något åt autolänkningen av alla produktnamn till affiliatelänkar. Det förstör ju alla länkar som innehåller ett eller flera av orden som ni ersätter.
Att länka delar av ord som t.ex. i bättre gör ju inte heller att det ser direkt seriöst ut.

Auto-länkningen görs bara för gäster - om du är inloggad så försvinner det.
Jag ska se om det går att trimma länkningen så att den görs snyggare.

"Tyvärr" fungerar länkningen väldigt bra så jag kan inte ta bort systemet men vi försöker göra det så störningsfritt som möjligt och som sagt - håll dig inloggad då ser du aldrig det igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-19 08:57

ytterligare ett bokmärke i samlingen.

En milstolpe. Eller kalla det stolpe in

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2009-11-18 06:59

Får nog ändra bokmärket då!

Underbart. Vårt egna, mycket bättre, macfeber?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 16:46

Inloggning funkar inte med internet explorer. När jag loggar in får jag besked välkommen tillbaka jonasolof, sedan slängs jag tillbaka till inloggningssidan igen. Kasst. Så ahr det varit i flera dagarl

Nu använder jag Firefox.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-22 15:30
Ursprungligen av jonasolof:

Inloggning funkar inte med internet explorer. När jag loggar in får jag besked välkommen tillbaka jonasolof, sedan slängs jag tillbaka till inloggningssidan igen. Kasst. Så ahr det varit i flera dagarl

Nu använder jag Firefox.

Om det fungerar i FF så är det väl inte mkt till problem?

IE är inte känt för att vara en bra webbläsare.

Prova med och utan www i domänen. Gällande inloggningsproblem alltså.
http://www.99.se/
http://99.se/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-21 09:58
Ursprungligen av Taz_1999:

Prova med och utan www i domänen. Gällande inloggningsproblem alltså.
http://www.99.se/
http://99.se/

Det hjälper inte. Inloggningen funkar ju i första ledet, det är när tack för inloggningen kommit och jag ska länkas tillbaka dit jag var som jag istället återkommer till inloggningssidan med tomma fält för användarnamn och lösenord.

Inte mitt bekymmer eftersom det funkar med Firefox. Har inte detta trassel på något annat forum

Känns som man får ett bra värde för de pengar jag och frugan lägger här som supporters årligen.

Gött mos.

Skall givetvis ändra bokmärket till www.99.se snarast

Det går inte att komma till 99.se - den lägger till www automatiskt.

Vid inloggningsproblem rekommenderar jag att ta bort alla 99.se cookies och testa igen!

  • Medlem
  • 2009-11-23 23:46

Jag måste säga att jag gillar det starkt! Det känns väldigt fräscht och modernt!

EDIT: Men varför är zappee med över 1800 inlägg Senior och inte veteran?

Ursprungligen av jac:

Jag måste säga att jag gillar det starkt! Det känns väldigt fräscht och modernt!

EDIT: Men varför är zappee med över 1800 inlägg Senior och inte veteran?

Över tre år som medlem och minst 500 inlägg tror jag det är som gäller. zappee verkar bara ha varit medlem i två år. Typ.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-24 06:33
Ursprungligen av staed:

Över tre år som medlem och minst 500 inlägg tror jag det är som gäller. zappee verkar bara ha varit medlem i två år. Typ.

2 år och nästan 8 månader om man ska vara petig

  • Medlem
  • 2009-11-24 00:53

Ja just det. Tre år var det med. Glömde det. My bad.

Jag gick ifrån

Citat:

Grattis! Du är en av våra cirka 1.100 veteraner på 99.se och har från och med idag titeln "veteran" under ditt användarnamn!

till att vara senior någon gång här bakåt i tiden, så de måste var i med den nya som det var krav på 500 inlägg?

Ursprungligen av acidflash:

Jag gick ifrån till att vara senior någon gång här bakåt i tiden, så de måste var i med den nya som det var krav på 500 inlägg?

Jo, samma med mig. Det känns lite som att man kommit med i någon pensionärsförening - seniormedborgare

Ursprungligen av acidflash:

Jag gick ifrån till att vara senior någon gång här bakåt i tiden, så de måste var i med den nya som det var krav på 500 inlägg?

Exakt - men det kan ju inte vara mer än några dagar kvar tills du når 500 om du engagerar dig i intressanta trådar!

Bevaka tråden