Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra lurar till Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 14:55

jag söker er hjälp i form av rekommendationer av schysta lurar till Mac, eller det känns fel och skriva just till Mac, men ett headset i allmänhet som fungerar bra som är tänkt till en Mac-dator.

Senhheiser har jag kikat på sedan tidigare, och det är ett företag som jag vet levererar bra prestanda. Har så gjort i många år och kommer säkerligen göra det framöver. Det jag efterfrågar är främst är ett härligt ljud eftersom det blir mycket tittande på teve och lyssnade på musik när tid ges. Designen behöver inte vara något utöver det vanliga, utan bara hederligt, snyggt headset. Inga konstigheter. Någon budget har jag icke, men det skall vara ett prisvärt headset.

Vad använder ni själva? Jag har också sett att Sennheiser erbjuder någon trådlöst alternativ vilket vore skönt och behändigt - men har de lagt allt krut på den trådlösa funktionen och struntat i ljudkvalitén?

Förslag, enligt mitt egna sökande:
SENNHEISER RS-130 TR DLÖSA HÖRLURAR - Specifikationer <-- RS 130
SENNHEISER HD-280 PRO HÖRLUR - Robust och flexibel sluten hörlur för ett aktivt liv - Produktinformation <-- HD-280 PRO

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-17 15:03

Själv använder jag mina Klipsch s4i både till min iPhone samt till Macen
Test: Klipsch Image S4i – total kontroll och överlägset ljud

Notera dock att dessa är in-ear och inget headset i den bemärkelsen. Däremot har de ett jäklas skönt ljud i mitt tycke och sitter bekvämt i timmar.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-11-17 22:03

Jag kör på ett par icemat siberia och är mer än nöjd med dessa. Nu är det iofs märke steelseries men samma lurar tror jag. Bra, och snygga.

IceMat Siberia hade jag i under ett antal år, riktigt bra ljud och kraft men kändes jävligt rangliga. Numera kör jag på Sennheiser HD 238. De har funkat fint till allt jag använt dem till, film/musik, kopplat in dem i basförstärkaren när jag vill lira på natten etc etc.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-18 00:14

Jag kör med Koss UR40 samt Koss Porta Pro. UR40 är inga värstinglurar men väldigt prisvärd.

Porta Pro is the one lur to rule them all! Bra ljud, enkel att ta med sig och sköna att ha på skallen. Dom kunde varit snyggare och läcka mindre, men det är sånt man får ta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-18 01:55

Jag kör med dessa lurar: DENON AH-D1001 Hörlur - Tillbehör – Hörlurar | Hi-Fi Klubben
De är lätta och är bekväma att bära under lång tid. De är också helt slutna vilket innebär att de avskärmar omgivningsljud rätt bra.

Hade ett par Sennheiser-lurar i många år (HD-200) som var helt grymma, men så pajade en lödning i ena luren som inte gick att laga. Skulle dock inte tveka att köpa Sennheiser igen. De är bra.

Instämmer även med 2mkr - Koss Porta Pro är också grymma! Men jag tycker de blir obekväma efter ett tags bärande.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-11-19 18:23

Men man ska inte ha åtslutande öron med sån där plast som sitter åt runt öronen, Det ska vara tyg då.. Den plastiga känslan klistrar fast på huvudet och känns lätt obekväma. Varpå icemat är helt kanon. dessutom är de inte helt slutna utan man kan höra om någon skriker på en eller försöker smyga sig på.

1
Bevaka tråden