Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur starta Mac Mini utan tangentbord?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en MacBook och nu även en Mac Mini. Min tanke är att styra Mac Mini'n genom att dela tangentbordet med min MacBook. När jag startar min Mac Mini vill den ansluta tangentbordet direkt och jag kan inte komma förbi detta moment på Mac Mini'n. Hur skall jag då kunna göra dela inställningen på Mini'n?

Tacksam för hjälp!

Ursprungligen av Maanhood:

...Hur skall jag då kunna göra dela inställningen på Mini'n?

Du får nog förklara lite tydligare vad du menar.

I rubriken pratar du om att dela skrivbord. Men i inlägget pratar du om att dela tangentbord.

Och den där meningen med "göra dela" förstår jag inte alls.

Du får väl köpa en Switch?
Finns små lådor som man ansluter tangentbord, mus och skärm till. Sedan ansluter man datorerna till lådan och då har du en lösning där du vrider på en ratt och växlar vilken dator du "kör"

...om det var det här du sökte, jag har också svårt förstå vad du menar till 100%

Okej. Jag ser att jag var himla otydlig!! Sorry.

Jag har en Mac Mini som jag vill styra med hjälp av min MacBook.

När jag startar min Mac Mini så letar den efter ett tangentbord men hittar inget OCH jag kan inte komma förbi detta steg i startup-processen.

Jag har fått info om hur jag kan göra på min Mac Mini för att styra denna med min MacBook men denna instruktion kan jag endast påbörja när den har startat upp helt och jag kan komma åt...
"Äpplet->Systeminställningar->Delning->Skärmdelning...MacBooken kan nu styra mac minin"

Mitt problem är att jag inte kommer förbi steget där min Mac Mini vill leta upp tangentbord. Jag funderar på att ta ett enkelt tangentbord, plugga in och köra vidare och sedan göra ovanstående process.

Var jag tydligar enu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-17 12:20

En chansning: Pröva att stänga av Bluetooth på minin.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-17 12:23

Du har inte möjlighet att ansluta ett gammalt tangentbord till någon USB port som du gömmer undan någonstans där minin står?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-17 12:52

"Disabling this "search if normal keyboard/mouse not found" under the advanced options of Bluetooth settings (system prefs) stops this annoying behavior and you can happily boot your mac without any keyboard or mouse attached." saxat från: Run Mac mini without keyboard & mouse - Mac Forums

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-17 12:52

för övrigt borde du testa att köra teleport till den abyssoft - teleport

jäkligt bra, ett tips till alla

Har ändrat trådens rubrik, så att den bättre stämmer överens med trådens frågeställning.

/Mod

1
Bevaka tråden