Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac med Intel i7 processor imponerar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I helgen kom dom första prestandatesterna på nya Apple iMac med Intel i7 processor och resultaten är imponerande. Faktum är att i7 processorns råprestanda gör den snabbare än en Mac Pro med 2.93GHz QuadCore Xeon processor!

MacRumors har prestandadiagram (se nedan) som visar att valet av i7 processor ger 35% bättre prestanda (i testmiljö) än i5 processorn mot en merkostnad av 2160kr inkl moms på AppleStore.

Samtidigt har 99mac diskussionen om nya iMac blivit över 200 inlägg lång och nu har dom första svenska exemplaren dykt upp! Läs mer

För dig som inte orkar vänta på uppackningsbilder finns en tråd på amerikanska macrumors forum med bilder.

99mac kommenterar
Det verkar som om Apple för första gången har skapat ett riktigt prestandamonster inom iMacfamiljen. Kombinerat med nya 27" bildskärmen är det nog få som väljer en Mac Pro med separat bildskärm. Tänk vilken skillnad mot Power Macintosh-eran då prestandaskillnaderna mot "hemmamodellerna" gjorde valet enkelt!

Grym maskin...och ett sanslöst bra köp av rent monetära anledningar. Man betalar för skärmen - CPU'n får man på köpet...liksom.
Hade jag inte redan haft en fin iMac (Alu 2,8 GHz C2D) så hade jag köpt denna nya bjässe bums. På sekunden.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-16 18:55

Alla positiva rapporter om i7 gör ju inte att ens egen väntan blir lättare precis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-16 20:04

i5 räcker för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 21:36

Vi behöver en ny Mac Pro.

1
Bevaka tråden