Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware med PC-disk på USB?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en disk med en XP installation, jag skulle vilja köra denna disk genom VM ware. Antingen genom att installera den i datorn, på SATA bussen, eller via USB.

Jag kan boota från den på en PC, och måste även fortsättningsvis kunna det.

Hur gör jag för att boota den under virtualisering i macmiljön?

//K

  • Oregistrerad
  • 2009-11-15 01:13

Jag är osäker på om du kan boota från USB diskar i VMware. Om du sätter den Internt så bör det dock gå fint. Du kan säkert boota utan VMware också, om nu det är ett alternativ för dig.

Disken måste alltså också även kunna bootas utan VM ware, i en PC, för att jag skall vara nöjd

Tror du att det är möjligt?

Jag vill ha den för att spela med, så att jag kan bara boota XP antingen i en PC eller under VM ware på en Mac. Men utan dubbla partitioner, eller dubbla uppsättningar av något.

Hur gör jag rent praktiskt i VM ware?

//K

  • Oregistrerad
  • 2009-11-16 15:18

Om du ska ha spel på den låter det väl rätt dumt att köra Vmware då det blir lååångsamt?

Macen klarar ju att boota från USB diskar generellt, har inte testat med PC diskar på USB, däremot hade jag en PC partitation på min firewire disk som jag bootade utan problem med.

Om du har ett system på en USB disk som fungerar att boota på din pc (Din PC måste klara av USB boot) så kan du väl bara plugga in den i din mac, starta om datorn, hålla nere ALT och välja "windows" disken och testa att boota.

Jo, fast problemet är att min Mac är en Dell. Och jag vill kunna använda mitt ATI 3650 grafikkort i VM ware miljön. Jag kör alltså OSX på en Dell, och vill starta windows i virtuell miljö för att spela. Och jag har dualboot på den, så jag vill ha samma disk när jag bootar den som en PC.

Testade nu och det fungerar, men ATI kortet fungerar inte så man kan inte spela spel. Det blir en generic VGA graphcs adapter typ.

//K

Jaså, det var en hackintosh... Då har du skitit i det blå skåpet med tanke på forumets regler!

I vilket fall som helst tycker jag du gör det besvärligt för dig!

Ursprungligen av johan_tanying:

I vilket fall som helst tycker jag du gör det besvärligt för dig!

Ja, det låter onekligen som en omväg att vilja köra Windows i VMware i ett hackat OSX på en Dell...

Ursprungligen av johan_tanying:

Då har du skitit i det blå skåpet med tanke på forumets regler!

Japp, så är det.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden