Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera HTML sida till wordpress

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 23:12

Hej
Jag har en lite fråga, som är exakt det jag fråga i rubriken. Jag gjorde en ganska hemsida år en kund för något år sedan i ren html + lite jquery, inga konstigheter. Men nu ska jag iaf bygga vidare på sidan lite och så ville dom gärna ha möjlighet att själva editera texterna mm, men har inte riktigt råd att investera i ett publiceringsverktyg. Så jag funderar på att försöka konvertera den befintliga sida till wordpress.

Har läst lite om konvertering html>wordpress på nätet och att det finns både tjänster och program för detta, men har ännu inte hittat något som känns klockrent. Så jag tänkte helt enkelt att jag även skulle kolla lite här på trygga 99 om någon gjort det och isf om det finns några bra tips..

Fred

  • Oregistrerad
  • 2009-11-07 00:39

Ja, cut'n'paste. Gör det manuellt. Det är mitt bästa stalltips. Det är inte speciellt krångligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-07 22:27

Ja, hur många sidor rör det sig om? På den tiden du funderar ut hur du skall fixa det på ett automagisk sätt, så har du nog hunnit göra jobbet med klippa o klistra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-15 08:30

Har du kollat på Joomla?

Janne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 00:56

Joomla blev lösningen på detta, kändes som att man hade mer kontroll där!

  • Oregistrerad
  • 2009-11-16 15:15
Ursprungligen av Fredric:

Joomla blev lösningen på detta, kändes som att man hade mer kontroll där!

Konverterar Joomla dina filer automatiskt eller vad?

1
Bevaka tråden