Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behörighetsproblem i DW CS4 under SL

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 13:33

Hej,

har stora problem med låsta filer som inte går att låsa upp samt behörigheter i DW CS4 under Snöleoparden. Någon som har en bra lösning på detta? Har kört DW sedan version 2, och det har aldrig någonsin förut varit några som helst problem med migreringen mellan Mac OS-versioner eller Macromedia/Adobeversionerna förut…

Tacksam för hjälp.

På vilket sätt skiljer sig den här frågan från den andra tråden du har startat?

Du får nog definiera lite närmare vilka behörighetsproblem som är specifikt knutna till just CS4.

Annars är jag nog benägen att betrakta detta som korspostning, och stänga den ena tråden.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 14:32

Det här rör behörighetsproblem specifikt i Dreamweaver CS 4, dvs låsta filer och korrupta funktioner som rör synkronisering av filer mellan server och klient i DW:s ftp-del. Det andra handlar om själva Snöleoparden, dvs rättigheter/behörigheter i OS X. Det var därför jag startade två olika trådar.

Ursprungligen av rasta:

Det här rör behörighetsproblem specifikt i Dreamweaver CS 4, dvs låsta filer och korrupta funktioner som rör synkronisering av filer mellan server och klient i DW:s ftp-del. Det andra handlar om själva Snöleoparden, dvs rättigheter/behörigheter i OS X. Det var därför jag startade två olika trådar.

Ok, då kör vi på två trådar.

Men jag tycker nog fortfarande att du bör komma med mer detaljer - "låsta filer och korrupta funktioner" säger ju inte speciellt mycket, tycker jag.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 15:18

Hej Jesper, nu fick jag svar och hjälp i den andra tråden - så det problemet är redan löst.

Absolut kan jag specificera mer här, kommer nedan

I Dreamweaver så finns en ftp-funktion som används för att synkronisera, checka in och ut filer samt hämta och skicka. I alla tidigare versioner av Dreamweaver har man utan problem kunnat migrera alla sajter som finns i programmet med bibehållen information om vem som checkat in ut, och när. Dessutom håller programmet automatiskt reda på vilken som är den senaste versionen, den på servern eller den lokala samt vem som gjort senaste ändringen.

I CS4 så bråkar dock denna funktion en hel del. Tidigare synkroniseringar blir korrupta, filer låser sig och går inte att checka in eller ut, den äldre (och viktiga) informationen om vad som skett med filen funkar helt enkelt inte som det är tänkt. Jag har märkt detta på ett flertal olika webbsajter, inte minst de som använder Contribute och där sådan kompatibilitet angivits. Detta ställer även till problem när ny nyckel skall plockas fram och sajterna skall administreras eftersom admin-rättigheterna inte längre är korrekta.

Tänkte om det var någon här som hade en aning om om det är möjligt att komma tillrätta med detta problem.

1
Bevaka tråden