Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numeriskt tangentbord med mellanslagstangent

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-15 21:39

Är det någon som vet var man få tag på ett numeriskt tangentbord med mellanslagstangent i detta land? Eller: någon som har ett förslag på vad som kan ersätta mellanslagstangenten externt? Behöver en trådbunden lösning för att styra ett dmx program där man stegar fram mellan ljusmoment med just mellanslagstangenten. Tacksam för alla tips!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-16 08:16

Du kan inte mappa om nån av knapparna att fungera som mellanslag då? Eller du kanske behöver alla...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 09:20

Jag behöver enbart mellanslagstangenten. Vad menar du med "mappa om"? Programmet heter "Abuelites" och jag kör det i Windows Vista på macen.

Ursprungligen av pastra:

...Vad menar du med "mappa om"?...

Att man kör ett program som "flyttar om" tangenterna, t.ex så att det blir mellanslag på en helt annan tangent.

Här är några Windows-program som kan fixa detta:
Search - VersionTracker

Ursprungligen av pastra:

...och jag kör det i Windows Vista på macen.

Och eftersom det förmodligen inte finns något sådant tangentbord som efterfrågas, och vi nu har hamnat i Windows-land, så flyttar jag tråden från "Kringutrustning" till "Windows på Mac".

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 09:39

Jag har googlat lite och hittat ett par program för att mappa om: SharpKeys och KeyTweak. Kan man mappa om tangenter bara för att gälla för ett specifikt program?

1
Bevaka tråden