Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Geocities försvinner från nätet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om alla har uppmärksammat att den gamla sajten Geocities stängts ner för gott.
Sidan finns i mitt (säkert fler också) minne som en plats där min första hemsida byggdes m.m. Där blinkande texter med tillhörande gif-animationer tillhörde vardagen.

Såg att xkcd.com hedrade Geocities med att göra om sin sidan en aning. Vackert! Nästan så att man får en tår i ögat.

Man får surfa in på Archive.org nu för att bevittna sidan. Tyvärr kommer inte Archive.org att fånga upp alla undersidor.

Borde det inte finnas något bättre systemet (kyrkogård) för gamla sidor?

Idag var första gången jag saknade en Geocities sida! Det var en sida som sparat PDF:er till ett spel från 90-talet jag behövde...

Om den har varit med ett tag och det finns de som länkat till den skulle jag prova att söka med Internet Archives Wayback Machine. Jag tror inte att den alltid sparar PDF:er, men det kan hända.

Kommer aldrig glömma bort Geocities och hur jag byggde oändligt många olika typer av hemsidor efter jag lärt mig HTML. Väldigt spännande var det!

Ojj vad man minns de där blinkade hemsidorna i chockrosa och mintgrön text med de animerade giffarna och ändlöst långa.

Ursprungligen av Soulmachine:

Ojj vad man minns de där blinkade hemsidorna i chockrosa och mintgrön text med de animerade giffarna och ändlöst långa.

Usch nu går det kalla kårar längs ryggen på mig, men det fanns väl en tid när man tyckte det var coolt.

1
Bevaka tråden