Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra filmer/serier

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-11-12 14:46

Jag fullkomligt älskar filmen Dazed and Confused från 1993.

Nån som har tips på filknande filmer/serier?

Har såklart sett "Sista natten med gänget" och "Freaks and Geeks". (som jag förövrigt rekommenderar till alla som inte sett).

När du säger "Sista natten..." säger jag Diner (Fiket) (Barry Levinson 1982) med Mickey Rourke, Steve Guttenberg, Kevin Bacon, Ellen Barkin och Paul Reiser m.fl. En riktig pärla.

Och så klart The Big Chill (Människor Emellan) (Lawrence Kasdan 1983) med ett helt gäng riktigt bra skådespelare: Kevin Kline, Glenn Close, Jeff Goldblum, Wiliiam Hurt. Och med den härliga kuriosan att detta är Kevin Costners första riktigt stora roll - dock är VARJE SCEN han är med i bortklippt. (Han spelade, för er som sett den, faktiskt rollen som Alex som var tänkt dyka upp i återblickar och drömsekvenser).

Jag kollar just nu 80-talsmästerverket "Secret Army" (sv: Hemliga armén). Efter några avsnitt försvinner känslan av att René (nee Albert) ska börja prata om The Fallen Madonna With the Big Boobies och det hela övergår i det njutningsfulla brittiska dramat som originalet som parodin "'Emliga armen" baseras på är. Jag rekommenderar ett återseende om du var med när det begav sig och för er som inte var det, här har ni ett guldkorn som inte visats på svensk TV på sådär 25 år.

http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_Army_(TV_series)

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-11-16 13:55

Trevliga tips!

1
Bevaka tråden