Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför installeras webbläsaren Opera med Adobe (Adobe Bridge)?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte att webbläsaren Opera installerades när jag installerade Adobe, pga mitt redan installerade Opera slutade att fungera.
Har jag fått rätt för mig att Opera installeras med Adobe?
Har aldrig hört om ett samarbete mellan Adobe och Opera. Vad är anledningen?
Eller är det så att Opera lägger sig inuti Adobe? Varför?

Ta en titt här för bevis:
Operas webbläsare finns inne i Adobe Bridge applikationen. Högerklicka (ctrl klicka) på Adobe Bridge ikonen -> visa paketets innehåll -> öppna Contents -> MacOs och där finns Opera.

Jag tror dom använder den som HTML-rendering i sina program. Har för mig att jag läste att i CS5 så skulle dom gå över till WebKit (Safaris motor).

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Jag tror dom använder den som HTML-rendering i sina program. Har för mig att jag läste att i CS5 så skulle dom gå över till WebKit (Safaris motor).

För det mest logiska vore faktiskt att de använde sig av IE på Windows och Safari på mac då dessa redan finns i systemen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-15 20:56
Ursprungligen av xtreme79:

För det mest logiska vore faktiskt att de använde sig av IE på Windows och Safari på mac då dessa redan finns i systemen.

Det mest logiska vore att undvika IE eftersom den visar allt fel.

Janne

Ursprungligen av xtreme79:

För det mest logiska vore faktiskt att de använde sig av IE på Windows och Safari på mac då dessa redan finns i systemen.

Absolut. Men det var en deal mellan Adobe och Opera inför CS3 som säkert såg bra ut då.

Det är precis som Christopher säger.

Nja, de använde väll Opera eftersom den visade sidor mest korrekt, vid den tiden?

Ursprungligen av Chaosstar:

Nja, de använde väll Opera eftersom den visade sidor mest korrekt, vid den tiden?

Jag tror det mest handlade om politik, och att Opera var hyfsat lätt att implementera för stunden + att dom inkluderade Opera Mini för "Small-Screen Rendering".

Vad jag förstår så användes/används Opera till Bridge, Dreamweaver och GoLive (iofs död produkt) samt hjälpvisaren (CS2, CS3).

Numera används WebKit till Adobe Air, och det skulle väl inte vara konstigt om WebKit ersatte Opera i CS5. Men det kan ju spela roll hur avtalet med Opera ser ut också.

Den slänger jag alltid efter Adobe-installation :-).

1
Bevaka tråden