Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filer kan ej spelas. Sökvägen leder till omnioutliner under program.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-09 17:05

Hej.

Vissa låtar går inte att spela när man klickar på dem. Det dyker inte upp något utropstecken innan titeln och ingen annan dialogruta. De går inte att lyssna till och tittar man på visa infon- sammanfattning eller "visa i finder" ser man att sökvägen är annorlunda. Istället för på den externa hårddisken där jag har alla andra mp3or pekar sökvägen mot exempelvis en .xml-fil eller som .nib i den interna hårddisken.
Exempelvis kan det under låtens sammanfattning och plats se ut så här:

Program:OmniOutliner:contents:resources:it.Iproj:welcome.oo3:contents.
xml
eller:
Program:OmniOutliner:contents:library:automator:findandreplacetext.action:contents:resources:es.lproj:main.nib:classes.nib

Väldigt konstigt.

Däremot: orginalfilen ligger externt som mp3 där den ska, så jag tvingas att importera den i itunes igen för att itunes skall hitta vägen på nytt. Det blir lite jobbigt i längden.
Någon mac-detektiv som kan lista ut vad det är som är fel?
Jag har senaste iTunes 9.0.2 och detta har pågått sedan minst 2 uppdateringar tillbaka.
Hjälp!
Mvh. C.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-14 10:12

Jag har samma problem efter flytt av mitt bibliotek från en nätverksdisk (Time Capsule) till intern hårddisk. Flytten skedde mig veterligen efter alla konstens regler. D.v.s jag flyttade biblioteket och biblioteksfilerna.
Nu har jag säkert 4000+ utropstecken i biblioteket (en del visas bara då man försöker spela låten, så den del kan vara gömda...) och enda sättet jag kan lösa det för att behålla all statistik är att manuellt lokalisera varje låt.

Finns det verkligen inget smidigare sätt? Detta är ju en fråga som ältats en del gånger...

En konstig grej är att en del låtar i biblioteket verkar peka mot helt andra filer. En del pekade t.ex mot typsnittsfiler!? Plus att jag märkt att de flesta påverkade låtarna är av artister med "The" i början på namnet... mycket underligt!

Hoppas att någon kan ha ett svar på hur man kan lösa detta...

1
Bevaka tråden