Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The software to be installed requires Administrator or higer level access priveleges"

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

stötte på ett jobbigt problem. Ska installera ett program som jag använt tidigare på några av mina andra burkar med tiger osx.. och jag har testat att köra installern på dem också.. och det fungerar hur fint som helst.. men på min nya så får jag detta meddelande när jag startar installern:

"The software to be installed requires Administrator or higer level access priveleges."

jag är inloggad som admin.. varför får jag detta meddelande och vad kan jag göra åt det?

Gjort en visa info (bulle-I) på installationsfilen? Kanske står det något stolligt under Ägare och behörigheter?

hur visar man infon på installationsfilen?

cmd-i när?=)

Markera installationsfilen (installationsprogrammet; brukar se ut som en öppnad pappkartong) i Finder -> Cmd-I eller Visa Info i Arkiv-menyn

jag hittar inte installationsfilen.. ?=) var ligger den

Ursprungligen av dagsljus:

jag hittar inte installationsfilen.. ?=) var ligger den

Hur ska vi veta det?

I första inlägget skriver du ju om att "starta installern". Då visste du tydligen var den låg.

haha.. jag är fan retard alltså.. jag trodde ni menade någon sorts log fil av något slag..

jo installationsfilen har jag kollat.. har behörighet att läsa och skriva den, så problemet borde ligga någon annanstans..

Skapat en ny användare (med adminbehörighet) och provat?

yes.. har testat det med.. det underliga är att jag testat på flera olika datorer som har tiger och det har fungerat utmärkt där.. något är det ju som är fel..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-16 21:06

Vad gäller det för program? Har du kolla med tillverkaren att det går att köra med OSX på din nya dator (Leopard eller Snowleoard?)

jag kör fortfarande tiger på den jag försöker installera på.. och installeraren och programmet ska fungera i tiger.. ( vilket det gjorde på den andra datorerna )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-17 16:52

Ok, var lite oklart att du installerade på Tiger.

Du har naturligtvis redan kontrollerat behörigheter med Skivverktyg?

Är det en helt fräsch Tiger-installation, eller kan det finnas rester av tidigare program-installationer? Om det tex finns gamla filer som hör till programmet som du försöker installera som härrör från en installation som gjorts under en annan användare kan ju det sätta stopp.

Vilket program gäller det?

jag har reparerat behörigheterna redan.. fortfarande problem..

det är en insticksmodul/plugin till mitt musikprogram/DAW.. och jag har aldrig använt det tidigare..

tiger installationen är hyfsat fräsh men jag har aldrig haft några andra användare på den här burken.. det enda jag kan tänka mig angående gamla filer är om installern (alltså installprogrammet) har används förut fast det något annat plugin.. det brukar vara så.. det är små bolag som gör plugin'sen så det brukar använda samma installer..

men det vore konstigt om det vore så..

1
Bevaka tråden