Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När vill man "destroy dialog"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-11-10 13:13

Ja, när vill man "destroy dialog"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-10 15:32

Påminner mig om det gamla System 6-programmet, som när man startade det slängde upp en dialogruta som liknande dialogrutan som visades vid systemfel.

Skillnaden var att denna dialogruta hade just en "bomb", där efter ett par sekunder stubintråden började spraka…

- Torkel

  • Medlem
  • 2009-11-10 15:46

Ha, fortfarande lever begreppet kvar: Datorn bombade!

Simsalabim, den magiska tankeläsaren Rönnbäck kan avgöra att Baron talar om InDesigns scripting-ordlista.

Ådåeresåhärå:

När du säger "create dialog" i InDesign så skapas dialogrutan, minnestilldelas och fylls med värden etc., men den syns inte på skärmen. För det måste du säga "show dialog". Eftersom en dialog således "lever" oavsett dess tillstånd på skärmen så måste du ha något sätt att avsluta dess liv, och det är vad "destroy dialog" gör.

Om du bara har en enda dialog spelar det mindre roll, men om du har flera så skulle man kunna tänka sig att man säger "show dialog 1" eller "show dialog 2" osv.

  • Medlem
  • 2009-11-10 19:32

Där ser man.
Men det var faktiskt inte där jag såg frasen, utan i nåt jag laddade hem från Doug's applescripts for iTunes.
Endera dagen ska jag lära mig hur man skriptar InD på riktigt.

1
Bevaka tråden