Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InD CS4: Fokus på paletter kräver klick i listen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-11-10 10:00

Det räcker inte med att klicka på en palett i InD CS4 för att lägga den överst utan jag måste klicka i palettens list. När jag gör det blir paletten ihopfälld så att jag behöver klicka på den en gång till.
Ska det vara så?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-11-10 10:15

Nej så skall det inte vara. Låter helskumt.

Så är det. När det gäller paneler (så heter de numera) så får man tänka om lite i CS 4, dels skapa vettiga palettgrupper (istället för fristående paletter) och. Du kan lyfta upp paneler överst med kortkommandot. Försök tänka i nya banor, att slimma antalet paneler, och undersök också om alternativet "Komprimera ikonpaneler automatiskt" kan vara en tillgång.

  • Medlem
  • 2009-11-10 11:14
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Så är det. När det gäller paneler (så heter de numera) så får man tänka om lite i CS 4, dels skapa vettiga palettgrupper (istället för fristående paletter) och. Du kan lyfta upp paneler överst med kortkommandot. Försök tänka i nya banor, att slimma antalet paneler, och undersök också om alternativet "Komprimera ikonpaneler automatiskt" kan vara en tillgång.

Ok. Vad är vinsten med att det gamla beteendet försvinner?

Vad medför inställningen "Komprimera ikonpaneler automatiskt"? Jag har aktiverat den nu, men märker ingen omedelbar skillnad.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-11-10 10:54

Då fattade jag nog inte var Baron menade. Jag tycker panelerna funkar bra i CS4. Kommer faktiskt inte ihåg hur det funkade i tidigare versioner längre.

  • Medlem
  • 2009-11-10 11:18
Ursprungligen av Mattias L:

Då fattade jag nog inte var Baron menade. Jag tycker panelerna funkar bra i CS4. Kommer faktiskt inte ihåg hur det funkade i tidigare versioner längre.

Om jag klickar mitt på panelen Länkar så ligger den fortfarande bakom Färgrutor i bifogat exempel.

Jag skulle tro att det rör sig om en bugg.

Komprimera paneler handlar om hur fristående och dockade paneler interagerar. Om du inte har inställningen aktiv så innebär det att en fristående panel som delvis döljs när du fäller ut en dockad panel inte kan aktiveras bara genom att klicka på den. Om inställningen däremot är aktiv så fälls den dockade panelen ihop och den underliggande fristående panelen blir aktiv.

  • Medlem
  • 2009-11-10 12:40

Jag har samma problem oavsett om jag testar på PPC eller Intel, båda med 10.5.8

Vet faktiskt inte om det är en bug eller inte. Du kan antingen rapportera det som en bug, eller som en feature request.
https://www.adobe.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform

1
Bevaka tråden