Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i Firefox 3.5.4?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är inte senaste Firefox; 3.5.4 behäftat med buggar? Får ständiga hängningar på Aftonbladet, DN-enkäter och även Facebook. Dessutom händer inte alltid något när man klickar på länkar.

Ovanstående inlägg har brutits ut från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något annat!

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ovanstående inlägg har brutits ut från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något annat!

/Mod

Trodde detta kunde bero på Flashproblem, uppdaterade men ingen skillnad.

Ursprungligen av Svante S:

Är inte senaste Firefox; 3.5.4 behäftat med buggar? Får ständiga hängningar på Aftonbladet, DN-enkäter och även Facebook. Dessutom händer inte alltid något när man klickar på länkar.

Fungerar hur bra som helst här. Vilka plug-in har du installerade? En orsak till krasher är just dåligt skrivna plug-in.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Fungerar hur bra som helst här. Vilka plug-in har du installerade? En orsak till krasher är just dåligt skrivna plug-in.

English Dictionary - bara.
Segheten kom med 3.5 Datorn har OS 10.5.8
Nu kör jag Safari igen efter att ha skippat det i flera år. Fungerar klanderfritt.

Kör 3.5.4 här plus följande addons:
Download Statusbar,
Adblock Plus,
Better
Gmail 2,
Context Highlight,
DownloadHelper,
Flashblock,
FrameExt,
Gmail Notifier,
Look Up in Dictionary,
NoScript,
Svensk Ordlista,
TinyURL Generator, och
Xmarks installerat - och jag har inga problem.

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Kör 3.5.4 här plus följande addons:
Download Statusbar,
Adblock Plus,
Better
Gmail 2,
Context Highlight,
DownloadHelper,
Flashblock,
FrameExt,
Gmail Notifier,
Look Up in Dictionary,
NoScript,
Svensk Ordlista,
TinyURL Generator, och
Xmarks installerat - och jag har inga problem.

Så det är något annat med andra ord. Jag rensar cache då och då men det gör ingen skillnad

Prova Firefox 3.6 beta 1. Det kanske funkar bättre där.

Det är visserligen en beta-version, men jag har kört den ett par dagar här på jobbet nu, och har inte upplevt några problem.

Ladda ner här:
Firefox web browser | Help us test the latest beta

Och fungerar det inte där heller, så kan du ju avinstallera den, och gå tillbaka till en äldre version.

Pröva även att ta port plist filen i *Hem*/Library/Preferences/ - den borde heta org.mozilla.firefox.plist

Kom ihåg bara att detta tar bort alla dina firefox inställningar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-05 16:31

Plist-filen gör inte mycket när det gäller Firefox. Istället är det att flytta profilmappen som gäller. Prova att göra det, sedan kan du väl återkomma med vad som händer (eller inte händer).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 11:55

Kommit en ny 3.5.5 igår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-09 11:36

Jag har samma issues hos mig på min MBP, vilket jag har beskrivet i en annan tråd som handlar om just detta.

Följande är mina insticksmoduler och några tillägg har jag inte : http://www.99.se/1843434-post12.html

Någon som har nån idé hur man löser lagget på t ex aftonbladet.se?

1
Bevaka tråden