Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - ändra status på inkomna meddelanden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett antal mail i min inbox som är markerade med hög prioritet av avsändaren. Jag har letat runt, men inte funnit något sätt att ta bort denna status från mailet, så att de sorteras som alla övriga mail.
Finns det en möjlighet att ta bort/ändra status på inkomna mail?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-06 12:19

Nej, egentligen inte. Men du kan ju dölja den kolumnen så slipper du se eller sortera på det. Välj menyn Innehåll > Kolumner > Flaggor. Eller högerklicka direkt på en kolumnrubrik. Sedan klickar du på den kolumn som du vill att mailen skall sorteras efter, tex Mottaget för tidsordning.

Använder du själv flaggningsfunktionen för att markera mail så tror jag du får du leva med det, eftersom prioritetsmarkeringen och dina egna flaggningar syns i samma kolumn.

Prioritetsmarkeringen finns i mailets "brevhuvud". Du kan se det om du väljer menyn Innehåll > Brev > Långa brevhuvuden. X-Priority: 1 eller 2 är viktigt, 3 normal, 4 eller 5 mindre viktigt.

Själv tycker jag prioritetsmarkering är ett otyg, vill man att mottagaren ska läsa mailet får man bemöda sig att skriva en bra ämnesrad. Och i Mail.app är det föredömligt nog dolt att prioritetsmarkera sina utgående mail, man får gå in och anpassa verktygsraden.

tack för svar! Scannade även andra forum, och det verkar ju vara så, även i Snow Leopard, att man inte kan ändra prioritet på inkomna meddelanden. Något som ska funka i Entourage m fl. Använder just flaggningsfunktionen, så får gilla läget. Hoppas på uppdatering i Mail, skickade en förfrågan till Apple om att lägga till funktionen, många bäckar små...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-09 21:21

Har inte haft behovet själv, men om du är förtjust i att organisera dina mail kanske du har glädje av att köpa ett tilläggs-program till Mail?

MailTags

  • Oregistrerad
  • 2009-11-09 21:23

Ett alternativ är ju att be dom som skickar mailen att inte skicka dom som hög prio om dom inte är det

1
Bevaka tråden