Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Issues med CS4 i Snow Leopard?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-11-09 08:01

Jag vill ha en tråd om problem med kombon CS4 och OS 10.6. Hur ser den samlade erfarenheten ut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-09 08:21

Inte stött på några problem här. Mer än att suiten är lika ostabil som 10.5.

Kör Master Collection och 10.6.1an på en iMac 24" 3.06 GHz och en Macbook Pro 13" 2.66 GHz.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-09 10:14

Inte märkt av några problem.

Har bara problem med Acrobat kraschar hela tiden.. Vet inte om det är den sista uppdateringen tillsammans med den sista PitStop uppdateringen som knasar.. Orkar inte avinstallera, utan hoppas på en snabb lösning (uppdatering)..

Annars funkar allt mycket bra.

No issues

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-11-09 10:30

Håller med. Det funkar precis som på 10.5.6 för mig på 10.6.1.

Jag har ett stort problem!
Kan inte spara nya filer i Illustrator CS4 utan att det kraschar.
Det funkar om jag öppnar en existerande fil och klistrar in det jag gjort och sen sparar.
Väldigt frustrerande letar lösning just nu.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-11-12 12:00
Ursprungligen av dernien:

Jag har ett stort problem!
Kan inte spara nya filer i Illustrator CS4 utan att det kraschar.
Det funkar om jag öppnar en existerande fil och klistrar in det jag gjort och sen sparar.
Väldigt frustrerande letar lösning just nu.

Om det går. Installera om. Trist, men det har funkat för mig med konstiga fel som jag haft med Dreamweaver. (Ej Snow leopard specifikt)

Ursprungligen av Mattias L:

Om det går. Installera om. Trist, men det har funkat för mig med konstiga fel som jag haft med Dreamweaver. (Ej Snow leopard specifikt)

Har installerat om tre gånger och även kastat bort samtliga inställningar ingen förbättring.
Det har gått så långt att det börjar smyga sig in obsceniteter i crashrapporterna till Adobe...

Edit: Kom precis på att jag hade CS3 när jag installerade SL och det var där problemen började och p.g.a. dessa problem som jag köpte CS4.
Tyvärr har detta inte hjälpt...

Menar du att du installerat CS4 ÖVER CS3?

På en ren CS4 installation finns inte problemen du beskriver.

Om det är så att det ligger en gammal surdeg till CS3-installation och spökan nånstans skall nog prio ligga på att få bort den helt.

Väck med både CS4 och CS3 (finns säkert nått skript från Adobe för det) och sen in med CS4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 13:25

Flash CS4 är minst lika instabilt som vanligt. Adobe borde ha fixat detta för länge sedan. Högst irriterande. Går inte heller att återskapa filer efter en krasch. Å andra sidan så är programmet instabilt även under XP och Vista, 7:an har jag inte testat. Har dessutom div behörighetsproblem i DW CS4. Photoshop dyker också vid illa valda tillfällen, t ex när man byter arbetsyta…

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-02 17:01

Problem i PSCS4:
• Programmet går ej att avsluta....låser sig och måste tvångsavslutas
• Kraschar ofta när PhotoFrame-plugin körs.

FlashCS4:
• Ständiga krascher...jävligt störande!!..men sjutton vet om det var bättre under 10.5

1
Bevaka tråden