Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macheist igång igen (hösten 2009)

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så har MacHeist Early Warning System satt igång igen
Tycks som det är någon form av rymdtema

Efter att ha löst första problemet och skickat ut ett twittermeddelande erhålls Daisy Disk DaisyDisk - Disk Visualization Tool

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 12:29

Schysst! Men om man inte har Twitter då?

Edit: Aha, om man trycker på "Tweet for a treat" så öppnas Twitters hemsida. Om man tittar på Macheist igen så har någon form av reglage öppnats där man skickas till en sida för att ladda ner DaisyDisk. Inget konto hos Twitter behövs mao.

Det var ju lättare än vad jag trodde:)

8GB ilife-mög i papperskorgen på 5 röda...

2.5"-hårddiskar kostar ~1,50 kr/GB, så ger detta 12 kr i ren vinst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 11:35
Ursprungligen av gabriela:

8GB ilife-mög i papperskorgen på 5 röda...

2.5"-hårddiskar kostar ~1,50 kr/GB, så ger detta 12 kr i ren vinst!

Det tog ett tag innan jag förstod att du fått tag i programmet och kolla vad som tog plats på din hårddisk

  • Medlem
  • 2009-11-04 21:08

Är jag helt trög? Jag fattar inte vad uppgiften går ut på?!

Wow, easy! Gränssnittet buggar lite hos mig emellertid. Gör det det hos er andra?

  • Medlem
  • 2009-11-04 22:20

Förklara vad det handlar om?!

Ursprungligen av Baron:

Förklara vad det handlar om?!

Vad det verkligen handlar om vet väl bara skaparna och det är väl en början på något Koordinaten kan man få ut via omvanling av den signal du hör (vet e fan hur!)

Men för att få Daisy Disk ska du
1. vara inloggad
2. på startsidan skriva in koordinaten 151.7 och 174.4
Trycka på den gula knappen
Sedan på "Tweet for a treat"
Skicka ut det färdiga twitter-meddelandet (fast det verkar som det inte krävs)

Programmet är sedan klart att laddas ner via en knapp på startsidan och registreringsuppgifterna finns i din "Loot"

Vill du ha programmet har du nog knappt ett dygn på dig - det verkar som detta är "förhandsgodis" och sådan har tagits bort tidigare

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-08 13:50
Ursprungligen av macwitty:

Men för att få Daisy Disk ska du
1. vara inloggad
2. på startsidan skriva in koordinaten 151.7 och 174.4
Trycka på den gula knappen
Sedan på "Tweet for a treat"
Skicka ut det färdiga twitter-meddelandet (fast det verkar som det inte krävs)

Är erbjudandet borttaget eller varför hittar jag inte det? Var ska man vara inloggad?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-11-08 14:34
Ursprungligen av gustavb:

Är erbjudandet borttaget eller varför hittar jag inte det? Var ska man vara inloggad?

Japp, verkar som det - MacHeist är rätt föränderliga. Det som gäller nu är den gratis dealen med 6st program. Inget av dem va så väldigt roliga tycker jag, men va sjutton - det är ju gratis!

som vanligt ska man ignorera det intuitiva sättet att interagera med gränssnittet och istället spåna loss på långsökta internet-adresser, hemliga knappar och dolda meddelanden...

tips: påverkar inställda koordinater blinkandet/pipandet..?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-05 14:39

Tack macwitty

Ursprungligen av kainen:

Tack macwitty

Nja... jag tyckte att det där var fusk...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-05 15:00

Jäklar, hade runt 4GB i /Library/Mail som backades helt i onödan 0_o
Bra applikation

Macheist nanoBundle = Gratis!

MacHeist nanoBundle

ShoveBox
WriteRoom
Twitterrific
TinyGrab
Hordes of Orcs
Mariner Write

Väldigt trevligt med gratis applikationer. Varför inte greppa licenserna när man ändå får dem?

Är det någon som fått alla sina serienummer till "nano-bundeln" än?

EDIT: Feltänk. Macheist är Macheist. 454000 nedladdningar to go. Man ska inte surfa med så små fönster i Safari att man missar information i fönsterkanten. :/

Fast det är väl bara Mariner Write som det krävs att man det laddas ner 500 000 gänger
Övriga är vad jag förstår upplåsta nu - även om det tycks dröja lite innan "serial-kvittot" är klart

ShoveBox är ett riktigt trevligt och "lätt" program som jag använder dagligen som jag gärna "puffar" för

Jag har laddat ner alla och saknar som sagt koden till Mariner Write.

Vad tycker ni om paketet då? Är det program som vi kommer att köra dagligdags?

  • Medlem
  • 2009-11-07 17:15
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag har laddat ner alla och saknar som sagt koden till Mariner Write.

Vad tycker ni om paketet då? Är det program som vi kommer att köra dagligdags?

När jag såg vad det var för program tappade jag lusten att ens registrera mig...

Jag gillar idén med ShoveBox men har tyvärr det senaste dygnet blivit tvungen att skicka tre(!) buggrapporter. 10.6.1 på helt ren installation.

Dagligt bruk: Shovebox men så kör jag inte 10.6 Twitterific som jag nu slipper reklamen i. WriteRoom tror jag att jag ska testa för att se om även jag kan fokusera mer på texten när inget annat distraherar, finns en hel del som vittnar om det.

Ingemar, Kan vi få ett uttalande om Hordes of Orcs?

Ursprungligen av Baron:

När jag såg vad det var för program tappade jag lusten att ens registrera mig...

Här gör man sig till och skriver instruktioner ...
så att man till och med bli anklagad för fusk
(fick ju göra det lätt eftersom uppmuntran och peppning inte räckte för (Rtd) Deputy - Hur det nu ska utläsas- Baron)
Jag är, jag är ... (kränkt är jag väl för gammal för att vara, förbannad är för manligt men kanske ... just det: ) upprörd!

Fast mest är jag sugen på mer portvin!
Trevlig kväll på er!

Ursprungligen av macwitty:

Fast mest är jag sugen på mer portvin!

malaga!

  • Medlem
  • 2009-11-07 22:21

Oh, jag menade inte alls att vara otacksam, tvärt om är jag mycket imponerad av att du var så utförlig, macwitty! Jag ber om ursäkt för att jag inte fick fram det. På allvar!

Vet inte om ni har sett detta
TinyGrab - standardinställningen är att man få en "enkel" URL, en som lär vara lätt att knäcka, dvs räkna ut adresser till annat som personen har laddat upp. Vill man ha en säkrare adress ska man logga in på sitt konto hos utvecklaren och ändra i inställningarna. Tror kanske inte att detta är något problem för Linkerts forum-screenshots men kanske för annat och andra

Mariner Write - de som redan har programmet säger att programmet som visas på videon har ett mycket nyare och fräschare utseende så det kanske kommer att vara en ny version man kan ladda ner när (om) programmet släpps. (Den som finns att ladda ner nu är dock den gamla versionen) Inget vet men det verkar ju konstigt att de visar något annat än det som sedan ges ut.

Ang föränderlighet så har de som varit där tidigare idag och även postat på Facebook har fått ett antivirusprogram. För egen del känns det inte som så stor förlust.

PS Tack till moderatorn som justerade rubriken. Jag borde tänkt på det själv... Hoppas komma ihåg det!

---

Ursprungligen av Baron:

Oh, jag menade inte alls att vara otacksam, tvärt om är jag mycket imponerad av att du var så utförlig, macwitty! Jag ber om ursäkt för att jag inte fick fram det. På allvar!

Nej, vet han Baron. Nu är det dags att kliva ner från de höga hästarna och inse att han inte är moderator längre. På allvar?! Menar han att inläggen här ska vara på allvar? Då får det vara för mig. Det är omöjligt att kombinera portvin eller varför inte Malaga color och allvar. Så det är tur att han inte har något att säga till om längre! ( Oj, jag fick visst något i ögat)

De släppte lös license till Mariner Write i början, men det verkade vara ett misstag för de tog bort den efter några minuter.

Jag har alla nu.

ShoveBox
- Använder den flitigt Mest för att snabbt kopiera och spara texter från nätet, så som recept och diverse CSS trick.

WriteRoom
- Har inte fått användning för den ännu men tror att jag kommer få chansen att använda den senare. Har öppnat och testat lite och kollat igenom inställningarna, mycket trevlig.

Twitterrific
- Testade under en dag men beslutade mig att hålla fast vid Tweetie då jag känner att GUIn är trevligare och profilbilderna renderas bättre. Twitterific ger inget som är bättre än Tweetie. (förutom ikonen )

TinyGrab
- YES! Effektivt som fan! Sitter på en del forum och denna underlättar då jag slipper manuellt ladda upp sceenshots. Perfekt!

Hordes of Orcs
- Klarat easy och medium nu.
Tyvärr ett väldigt oattraktivt spel när det kommer till grafik. Tycker att utvecklarna kanske borde valt att köra på 2D istället för 3D. Fast det är väl relativt.

Mariner Write
- Känns extremt gammalt.. Inget jag trivs med alls. Funderar på att ta bort det helt från datorn och glömma att jag ens testat det och fått en licens..

Hordes of Orcs är ett väldigt standardmässigt tower defense-spel, jag har sett det förut och ser ingenting som är originellt med det. Linkert anmärkte på grafiken men den har jag inget emot. Hade spelet varit intressantare hade grafiken varit bra nog för mig.

Senast redigerat 2009-11-08 23:00
  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-09 10:27

Nu kan man få VirusBarrier VirusBarrier X5: The acclaimed antivirus program for the Mac om man postar om macheist på facebook

Ursprungligen av ledin:

Nu kan man få VirusBarrier VirusBarrier X5: The acclaimed antivirus program for the Mac om man postar om macheist på facebook

Det tyckte jag var ett så fult PR-trick att det fick vara.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-22 23:09
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det tyckte jag var ett så fult PR-trick att det fick vara.

Tycker jag var ett riktigt klyftigt pr-trick.

Bevaka tråden