Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommando för att starta applikation

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-11-06 15:17

Hej!

Med ett nytt mediacenter som snurrar på en Mac Mini så har jag dykt på ett problem som jag inte lyckas Googla mig till, sökningar på keyboard, shortcut, application osv. ger inga vettiga träffar...

Det jag söker är ett sätt att starta en eller flera applikationer med ett tangentbordskommando.

Ja, jag vet att jag kan köra kortkommande för att dra igång spotlight och börja skriva pl för att starta Plex, men jag vill verkligen undvika det och även undvika Quicksilver. Ett kommando är målet!

Har jag missat något, eller finns inte den här funktionen?

/Micke

Plex kan du starta med fjärrkontrollen, men de kanske inte är svaret du ville ha

ett enkelt sätt under 10.6 är att skapa en egen "service" i automator som helt enkelt startar appen/apparna.
sedan lägger man till ett kortkommando till servicen under snabbkommando-fliken i tangentbordsinställningarna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-11-10 09:56

Ahh... Nej, fjärren ville jag helst slippa hålla på med. Tanken är att ett Apple Wireless Keyboard får agera fjärr.

Men, både Taz och gabriela är ju helt rätt på!

Tack gabriela för tipset om en service, det är ju faktiskt ett lätt genialt sätt att lösa det på!

1
Bevaka tråden