Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Extreme + PS3 = långsam nedhastighet

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-06 08:17

Jag har en MacBook, en AirPort Extreme, en Iphone, en PS3 och ett kabel modem som sitter i mitt nätverk i dag.
Har varit jättenöjd med routern tills jag började spela online med PS3:an.
Märkte av att det laggade nått fruktansvärt mycket. Började felsöka och har kommit fram till följande.

MacBooken har 24/1(upp/ner) trådlöst via TP test, för övrigt hag jag ComHem 24/1.
Men här slutar det roliga. Oavsett om jag kör trådlöst eller trådat så får jag ingen acceptabel hastigehet på PS3:an.

Trådad ca 4/0.7 (upp/ner)
Trådlöst ca 2/0.5 (upp/ner)

Var hos en kompis i går, testade min PS3 på hans nätverk, både trådlöst och trådat, där är det full fräs. Vilket leder till att problemet måste ligga hos min AirPort.

Så bort med AP och in med PS3 i kabel modemet, full fräs via tråd, 19/1.

Efter en grundlig genomgång och testande fram och tillbaka i AP-verktyget så får jag inget bättre resultat.

Någon som vet hur jag kan få bukt på detta probem?

PS. Har även tagit bort MediaLink, Flygplansläge på Iphone och stängt av MB, men det gav bara en gnutta bättre resultat. DS

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-06 09:02

Tillägg.
Har testat att återställt routern, uppdaterat AP firmware, uppdaterat PS3 programvara utan resultat.

Ursprungligen av mange.a:

Tillägg.
Har testat att återställt routern, uppdaterat AP firmware, uppdaterat PS3 programvara utan resultat.

Jag har också stora problem. Jag har senaste AP Extreme med dual-band support + två AirPort Express. Till varsin AP Express har jag kopplat in Sling Box för att kunna se TV på två apparater men hastigheten är väldigt varierande och nätverket går ner då och då utan anledning. Har försökt med olika inställningar och avståndet mellan AP inte alls stor men inget som hjälper.
AP == skit?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-06 10:26

Det som retar upp mig mig mest är att AP Extreme inte ger fullt via de trådade utgångarna, helt förståligt att det inte är helt optimalt trådlöst då andra nätverk och övriga trådlösa produkter kan störa.
Jag är beredd att köra min PS3 med tråd om det trådlösa alternativet faller bort.

Känns som om det är en inställning i AP, men kan som sagt inte hitta den.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-06 11:00

Testa nu även att koppla in MB med tråd till AP extreme, fungerar fin fint. TP Test ger 24/1.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-06 17:57

Inte så att PS3an använder någon specifik port för nätet som måste öppnas i Airportens brandvägg?

Har samma problem.
Enligt tips från en pc-användande vän så ska man sätta sin ps3 i DMZ. Hittar massor med guider på nätet hur man gör på PC och med diverse olika routers. Men hur gör jag i Snö Leoparden och med Airport Express?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-28 20:17

Någon som fortfarande har detta problem? Eller någon som det fungerar bra för?

jag livar upp tråden igen, är nämligen påväg att köpa en airport extreme då ja behöver en ny router, står mellan den och en linksys e4200..
men alla andra mac prylar man har funkar klockrent därför lägger jag min tillit på en APE.

Hur funkar det för er med APE och PS3? lika bra trådat som otrådat?

Jag har inte gjort någon speciell inställning med varken APE eller PS3 på Comhem 100/10 och har varit uppe och nosat på 60Mbit ner.

Ursprungligen av illerG:

Jag har inte gjort någon speciell inställning med varken APE eller PS3 på Comhem 100/10 och har varit uppe och nosat på 60Mbit ner.

Det funkar med andra ord väldigt bra för dig ?! Inga problem o lira online?

Har inga problem att lira nej.
PS3, 360 och Wii kör samma koppling.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-15 09:31

Jag har haft problem med min A-Extreme, A-Express och PS3 när jag laddat ner expansions tidigare, men det har för det mesta fungerat bra när jag spelat. Jag har känslan av att det fungerar bättre idag, men jag har inte kollat det. Ska ladda ner senaste uppdateringen och kontrollera. Hur kollar ni ned/upp-hastigheten på PS3?

Kan tillägga att jag stängt av 5GHz-bandet på min A-Extreme då det jag tappat nätet hela tiden med det påslaget. Det har helt enkelt sugit. Kan tillägga att jag kollat efter uppdateringar på alla Airport-enheter.

Upplever ni att hastigheten , trådat, mellan tex, macbook -> airport extreme -> ps3 är bra, köra filmer igenom tex?

1
Bevaka tråden