Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS3 strular med IP-adresser

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-11-01 10:42

Jag har en iMac, en MacBook och en iPhone på wifi. Funkar bra. Glocalnets wifi-modem är en Inteno X5258-P2.

Jag köpte en PS3:a och försökte köra wifi, men den fick aldrig något IP-nummer. Plötsligt fick den IP-nummer, men då visade det sig att min MacBook inte fick något istället. Glocalnet ger mig 5 IP-adresser, så där (borde) inte problemet ligga. Funderar på att dra kabel till PS3:an men undrar om det verkligen löser problemet... Någon som har koll? Kan jag lösa detta med en riktig router istället?

Jag kör liknande uppställning som dig. Har aldrig litat på internetleverantörernas grejer. Köpte mig en Airport Extreme. Allt fungerar som en dröm.

Om man vill köra server så kan man öppna portar till en specifik dator om man vill.

Ofta så brukar hastigheten på internetleverantörens routrar och wifi vara långsam. 54 mbit kanske 108. Och då ska det räcka till hela nätverket om man inte sänder med fler signaler.

Kan rekommendera att köpa en Airport Extreme. Finns ganska många ute på blocket har jag sett.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-11-01 11:56

OK, tack för tipset. Som jag förstår det kör du Extremen direkt från internetleverantörens modem, och sköter resten av trafiken via Airport Utility?

Ursprungligen av filiford:

OK, tack för tipset. Som jag förstår det kör du Extremen direkt från internetleverantörens modem, och sköter resten av trafiken via Airport Utility?

Exakt så.

Kan tillägga att en polare köpte i måndags en PS3 och skulle köra en mediaserver via hans dator.
Via det trådlösa modemet han fick från bbb gick det ej att få igång något lokalt nätverk. Så gav honom samma råd att köpa en extern router. Nu fungerar allt helt kanon.

1
Bevaka tråden