Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälper mer RAM-minne för MAC+Windows?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Använder parallels desktop flitigt och undra om datorn skulle bli snabbare om jag köpte till mer RAM till min Macbook Alu? Eller är det processorn det hänger på?

Tack på förhand!

Mer ram är aldrig fel, 4GB är rätt billigt idag, 700:- (högt räknat)

Vad har du idag?

Jag har 2gb. Då innebär det att jag ska köpa 2 GB till? Är det enkelt att installera själv på Macbook Alu?

  • Medlem
  • 2009-11-04 06:02

Du behöver köpa 2 st moduler SO-DIMM pc-8500. Kostar mellan 700-1000:-. Det är enkelt att byta, men du behöver en väldigt liten skruvmejsel.

Du kan också leta upp sidan som visar din maskin på Apple Support.
Där fins det guider för hur du byter minne, det är rätt lätt precis som Dalle säger.

Det är ju lite synd att du måste ta ur de 2st 1GB-minnen som sitter i idag och i princip lägga dem i skrivbordslådan. Sälja dem på tradera brukar ge 53:- så det är bara jobb
Spar dem till den dag din maskin strular och ngn säger "det är säkert minnet", då har du två minneskretsar att byta till - käckt.

Jobba på ett rent köksbord och lägg ut ett badlakan på det - inga repor, allt ligger mjukt.
Ta i elementet/vattenmkranen på diskbänken (jorda av statisk elektricitet) innan du tar i minnena så är det lugnt.

Ursprungligen av Goflorp:

Du kan också leta upp sidan som visar din maskin på Apple Support.
Där fins det guider för hur du byter minne, det är rätt lätt precis som Dalle säger.

Det är ju lite synd att du måste ta ur de 2st 1GB-minnen som sitter i idag och i princip lägga dem i skrivbordslådan. Sälja dem på tradera brukar ge 53:- så det är bara jobb
Spar dem till den dag din maskin strular och ngn säger "det är säkert minnet", då har du två minneskretsar att byta till - käckt.

Jobba på ett rent köksbord och lägg ut ett badlakan på det - inga repor, allt ligger mjukt.
Ta i elementet/vattenmkranen på diskbänken (jorda av statisk elektricitet) innan du tar i minnena så är det lugnt.

Låter spännande. Surt att det är 2x1GB som ligger inne. Men jag ska testa.

Köp minnena. Läs på hur göra. Maskinen på rent ställe. Rätt verktyg. Avjorda sig. Ta det lugnt.

Då är det bara kul.

Hornbachkänslan efteråt är rätt go - "Ja, jag har gjort et' själv!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 18:04

Jag skulle absolut köpa mer minne i ditt läge. Din processor klarar av Parallels utan problem men 2GB minne är i snålaste laget tycker jag.

1
Bevaka tråden