Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMacen helt död!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, kommer hem från jobbet så märker jag att imacen är helt död, tagit ut el och alla usb saker och prövat allt! Vet inte varför den kan ha dött men vet inte hur jag skall göra, gäller konusmentlagen i 3 år på hårdvarufel? Mac modellen ja har är inte den nyaste men den som kom för ca 2 årsen, med aluram. Tack på förhand!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-03 17:46

Har du prövat med att switcha till andra ram-minnen. Lätta att byta sitter undertill en liten lucka.

Troligtvis har powersupplyen nätdelen lagt av om den är helt död. Eller moderkorts kollaps.

Troligtvis bara att bita i det sura äpplet. Jag beklagar.

Den är nog för gammal för att täckas upp av någon lag om du inte har Apple care förstås.

Ett litet tips kan vara att plocka ur ram-minnena och låta imacen stå ett dygn och sedan pröva att starta upp den . Vem vet den kan tuffa igång igen.

Lycka till

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-11-03 18:38

Konsumentköpslagen gäller i 3 år från inköpsdatum.
Se till å ta med inköpskvitto på datorn när du lämnar in den, verkstan måste fylla i nåt papper, och skicka med en kopia på inköpskvitto på datorn.
Så länge den inte har några yttre skador så kan dom inte påstå handhavandefel.

Klart Apfle fixar detta...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-13 13:02
Ursprungligen av Nefcairion:

Hej, kommer hem från jobbet så märker jag att imacen är helt död, tagit ut el och alla usb saker och prövat allt! Vet inte varför den kan ha dött men vet inte hur jag skall göra, gäller konusmentlagen i 3 år på hårdvarufel? Mac modellen ja har är inte den nyaste men den som kom för ca 2 årsen, med aluram. Tack på förhand!

Hur har det gått? Får du det fixat enligt konsumentköplagen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-14 14:32

fredag den 13, min iMac (2år) helt död

Vad göra? Har provat att trycka in Leopard CD för ominstallation, startar genom att hålla ner alt, funkar så långt, men den hittar inga alternativ att för installation - har hårddiscen rasat?
Irmvil:'(

1
Bevaka tråden