Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SIM inaktivt - större driftstörning hos Telenor just nu (2009-11-03)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och tio andra Telenoranvändare stod just i en Telenorbutik i Stockholm och fick veta att dom har "större driftstörningar" just nu. Symptomen är att telefonen plötsligt visar "SIM inaktivt" eller "Ingen Service" på telefonen.

Tydligen dog deras nät 14:00...och ingen vet när det är tillbaka online igen.

Bra kvalitet där

det som stör mig ännu mer än att jag inte är kontaktbar/kan kontakta någon är att det inte står något om det på deras hemsida...

Ursprungligen av sirsnurre:

det som stör mig ännu mer än att jag inte är kontaktbar/kan kontakta någon är att det inte står något om det på deras hemsida...

Jodå, det står på hemsidan, under "Driftinformation".

Det drabbar tydligen inte alla. Kanske bara lokalt i Stockholm. Här funkar det.

Nu säger Telenor att problemet är löst:

"Vi har under eftermiddagen haft en störning där en del av våra kunder fått "sim inaktiv" i telefonens display , störningen är nu över dock kan man behöva starta om sin telefon för att åter få tillgång till våra tjänster."

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu säger Telenor att problemet är löst:

"Vi har under eftermiddagen haft en störning där en del av våra kunder fått "sim inaktiv" i telefonens display , störningen är nu över dock kan man behöva starta om sin telefon för att åter få tillgång till våra tjänster."

Jag startar om just nu....spänningen är olidlig....

JAAAAA

1
Bevaka tråden