Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora nätverksproblem med ny Macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 13:08

Har köpt den nya Macbooken. Har jäkligt mycket strul med mina airports. Dock funkar det hur bra som helst på min gamla vita macbook.

den tappar bort nätverket jag skapat hela tiden. hård-resettar, skapar ett nytt. det funkar bra. sen försvinner det. men den andra datorn ser det hela tiden. likaså min mobil och ps3. men inte min mya mac. sjukt irriterande.

vad kan detta bero på? jag ser MASSOR med andra nätverk och när det väl kopplar på sig funkar det klockrent. tills den försvinner dvs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 15:48

till exempel så funkar det just nu. men när jag öppnar datorn tar det säkert 5 min innan det upptäcks.. och de andra hittar det direkt.

Jag har exakt samma problem. Köpte en Macbook White i våras och den tappar nätverket allt som oftast. Ibland funkar det, ibland inte. Ibland hittar den det i "listan" men kan inte ansluta till det, trots lösen mm.

Ingen annan av de äldre datorerna har detta problem. Iphone funkar också klockrent. Alltså inget problem med nätverket. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Någon annan?

Andy

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-11-17 21:55

har samma problem.. blir liksom utslängd. eller så går mitt trådlösa nätverk ner till hastigheter på 2-5mbit, när ja egentligen ska ha mellan 20-30... vad är felet?
min macbook är iofs från 2007..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-18 10:52

jag bytte från modem -> airport
till
trådlöst modem -> dator

nu funkar det klockrent. men min dator hittar inte ena de hårdresettade airportsen jag har till min stereo. min gamlsa macbook (även den med snow leopard) hittar de dock klockrent så jag kan ställa in det via den.

nya macboken verkar inte gillar airports helt enkelt. JÄVLIGT dåligt tycker jag.

1
Bevaka tråden