Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avstängning tar lång tid

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP 15" av senaste generationen (Snow Leopard) och den har varit fantastiskt snabb på att stängas av. 3 sek från det att jag ger kommandot tills skärmen är avstängd.

Med iTunes 9-installationen är detta ett minne blott, efter det har jag en nedstängningstid på omkring 15 sek. Ytterest irriterande.

Fler som har samma problem?

Några tips på vad jag kan göra för att komma tillbaka till mina 3 sek? Trist om man ska bli slagen av Windows 7...

Ovanstående inlägg har brutits ut från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Har du uppdaterat till iTunes 9.0.2?

Vad menar du med en "avstängning"? Avslutar du själv alla program först, innan du stänger av datorn? Eller låter du OSX stänga programmen i samband med stängningen av datorn? Vilka program har du i så fall igång när du ska stänga datorn?

Hur mycket internminne har du i datorn?

Avstängning = ström av.

Alla program avslutade manuellt först, endast systemet igång. 4GB internt.

Grejen är den att det gick så oerhört fort tidigare. När jag uppgraderade till OSX 10.6.2 kom datorn tillbaka till sin mycket korta avstängingstid första gången men vid andra avstängningen så var jag tillbaka till omkring 30sek.

Vill minnas att jag har 9.0.2. Ska kolla ikväll och postar om det inte är så. Har iaf inga uppgraderingar kvar i Programuppdatering (Safari 4.0.4 undantaget då jag precis läste att den också kommit.)

Är det något i iTunes/Quicktime som blivit korrupt vid senaste installationen? Hur rensar jag i så fall ut allt som har med dessa program att göra för att isolera problemet?

1
Bevaka tråden