Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro och deras "7h batteri" - Har ni några problem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På senare tid så har mitt "7h timmars batteri" verkligen tappat stinget.
När datorn var ny (Macbook Pro 13" 2.26Ghz 4Gb) så satt jag och var grymt imponerad av batteriet, då den toppade 5-6h, även vid filmtittande.

Men på senare tid, efter installation av SL så klarar jag knappt titta en hel film utan att batteriet varnar. Har jag haft datorn på laddning under hela natten, och tar datorn så toppar den max 3h.

Har provat att kalibrera batteriet efter apples guide på support sidorna, men inget har hjälpt.

Är det fler som upplever dessa problem? Eller är det mitt batteri som gått och blivit "bananas"?

Ta gärna en titt på skärmavbilderna, det skiljer totalt 10min mellan första och sista bilden, och det enda jag gjort är att öppna Safari och skriva detta inlägg.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-01 13:59

Har du någon process som har ballat ur och drar mycket cpu?

Inte vad jag kan utläsa..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-01 21:18
Ursprungligen av jonas.larsson:

Inte vad jag kan utläsa..

Wait... What? Är det där idle? I så fall är något fel, du ska garanterat inte ligga på 55-60% CPU användning om du inte har något igång. Min ligger på 15-20% med en hel massa skräp igång i bakgrunden, nystartad snittar jag runt 2-3%.

Har nu gjort en ny/ren installation av SL, och vid uppstart så ligger nu användare på 0,5% och system på 1,5%.

Ska bara vänta på att batteriet är uppladdat igen, och hålla tummarna på att det blir bättre..

Om inte, hur gör man då? Kan man lämna in den och få den testad?
Om det nu skulle vara batteriet som felar?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-02 08:45

Om det har fallit så kraftigt på så kort tid så är det nog läge att lämna in datorn och få batteriet testat, det kan ju vara en cell eller liknande i det som gett med sig mm.
Om problemet kvarstår så kan du iaf kolla med butiken där du köpte den och höra vad de tror felet kan vara.

Ursprungligen av jonas.larsson:

Har nu gjort en ny/ren installation av SL, och vid uppstart så ligger nu användare på 0,5% och system på 1,5%.

Ska bara vänta på att batteriet är uppladdat igen, och hålla tummarna på att det blir bättre..

Om inte, hur gör man då? Kan man lämna in den och få den testad?
Om det nu skulle vara batteriet som felar?

1
Bevaka tråden