Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"25 mest spelade", inte samma i datorn som i iPhonen?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-01 16:39

Hejsan!
Jag upptäckte nyligen en märklig bugg, nämligen att spelistan 25 mest spelade inte är den samma i iPhonen som på datorn.

När jag kopplar in iPhonen i datorn och öppnar 25MS under iPhone-fliken stämmer allt överens, men när jag öppnar spellistan i iPhonen finns där helt andra låtar.

Bifogar 2 bilder som visar buggen!

Någon som varit med om detta och har en lösning på det?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-11-01 18:21

Kan det vara så att du har spelat andra låtar på iPhonen än på datorn olika mycket och att det därför blir en annorlunda lista. Jag vet inte om just "25 mest spelade" synkar med datorn eller om den endast skapas i iPhone.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-11-01 18:24

Kollade just med min iPhone och det verkar vara som jag skrev i mitt tidigare inlägg. "25 mest spelade" stämmer inte alls med itunes.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-01 21:59

Det är samma för mig. Listan på iPhonen stämmer inte alls med den på datorn. Verkar bara vara lite random låtar i listan på mobilen.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-02 00:26

Hmm, men varför är det så? Dessutom har jag väldigt svårt att tro att jag skulle lyssnat på enbart DeathCabForCutie i iPhonen, eller rättare sagt vet jag det ganska säkert att så inte är fallet.

Nu, efter mycket om och men har jag hittat hur man ska göra för att få samma ordning i iPhonen som i iTunes! Hade samma problem själv, här kommer det:

1. Markera ditt vanliga bibliotek i iTunes, Arkiv>Ny smart spellista
2. Bocka i "Matcha följande vilkor:" Sen väljer du i första rutan "Spellista", i andra väljer du "är" och i sista väljer du "Musik" (Om det är namnet på din dators spellista
3. Bocka i "Begränsa till" sen kan du ju välja exempelvis "25", efter det väljer du i sista rutan "Mest spelade"
4. Sist men inte minst, kryssa i "Live-uppdateringar", då kommer listan uppdateras vartefter du lyssnar på din lista i iTunes, så lyssnar du 1000 gånger på en låt kommer den låten förmodligen gå som nr. 1 i din nya spellista!

Lycka till:)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-24 23:23

Snyggt Dennisss, att man kunde göra en ny smart playlist hade jag faktiskt inte tänkt på! Men nu verkar problemet vara löst iaf. Jäkligt märkligt att det inte fungerar från början?!

1
Bevaka tråden