Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp inte invisible shield

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-10-30 22:23

Jag har invisbile shield full body och det suger. Jag har en vit iphone 3gs och den har ändrat färg på baksidan, den har blivit rosa och den har inte heller den där cleana vita färgen längre, framsidan har fått massor med repor

KÖP INTE INVISIBLE SHIELD

Hmm, har en 3G 16GB svart med InvisibleSHIELD full body, funkar mer än finfint för mig. (=
Själv väntar man på sin 3GS 16GB svart och har redan beställt ett nytt InvisibleSHIELD full body till den.
Men som jag ser det blir dom vita iPhone modellerna gräsliga av plastet, rekommenderar hellre till dom som har eller ska införskaffa den svarta modellen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-30 22:33

Köpte ett till min nya iPod Touch. VÄLDIGT svårt att applicera den, det gick inte bra så jag fick slita av den och rakt ner i papperskorgen...Bortslängda pengar...

Hemligheten med appliceringen är att spruta på mycket med invisibleSpray och med lite tålamod blir det faktiskt som man själv vill ha det =]
Men tid tog det, närmare bestämt två timmar. Men nu är jag inte rädd för sprickor eller revor (:

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-31 01:20

Jag har också invisible shield och jag tycker det fungerar bra. Jag har iof endast på framsidan. Jag håller med att det var klurigt att få den att sitta, men annars är jag nöjd med den.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-31 09:38

jag har invisible sheild på baksidan och det är hur bra som helst. det bästa med den är att den döljer alla fula repor jag hade från början så min ser ny ut:) har TS testat att ta bort skärmskyddet? för om du tar bort det har du nog inga repor:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-31 10:23
Ursprungligen av Addox:

jag har invisible sheild på baksidan och det är hur bra som helst. det bästa med den är att den döljer alla fula repor jag hade från början så min ser ny ut:) har TS testat att ta bort skärmskyddet? för om du tar bort det har du nog inga repor:)

tycker inte man ska behöva skydda telefoner. lite repor på baksidan är ok, och skärmen har klarat sig utan en enda repa på över ett år.

för mig är det som att köpa en dyr bwm och sen plasta in den med plastfolie.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-10-31 22:28

jag lät farsan sätta på shielden, hehe så det gick bra inga bubblor eller nåt men jag fattar inte varför den har ändrat färg och varför den fått massa repor på framsidan+

Vad är invsibel shield? Jag kör med Copters Displayfilm på fram och baksida av min vita iPhone. Fungerar hur bra som helst, visst lite bökigt att få på plats men med _massa_ spray som medföljde fungerade klockrent. Hur bra som helst för att få lite extra skydd mot repor, smuts etc

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-11-01 09:49

invisible shield är samma sak som jag tror du pratar om. finns massa videos på youtube om det. sök på invisible shield zagg så borde du få upp företaget zaggs channel

den ändrar tyvärr färg, gulnar och blir mörkare med tiden. har haft IS på 3 iphones nu och jag tycker att det är klockrent så länge man inte har en vit iphone. i början av veckan fick jag en svart 3gs så den fick sig en omgång direkt, men jag hade en annan framsida den här gången från en annan tillverkare (hårdare och glattare yta)

det är en viss tröghet i invisible shield, nästan som segt, tunt gummi - bra som skydd och grepp, men bromsar mina kvicka fingrars skärmåkande.

  • Medlem
  • 2009-12-14 20:11
Ursprungligen av Lone_fox:

den ändrar tyvärr färg, gulnar och blir mörkare med tiden. har haft IS på 3 iphones nu och jag tycker att det är klockrent så länge man inte har en vit iphone. i början av veckan fick jag en svart 3gs så den fick sig en omgång direkt, men jag hade en annan framsida den här gången från en annan tillverkare (hårdare och glattare yta)

det är en viss tröghet i invisible shield, nästan som segt, tunt gummi - bra som skydd och grepp, men bromsar mina kvicka fingrars skärmåkande.

Jag har precis testat IS på min iPhone 3GS. Första installationen gick åt pipan - då jag hade följt en mindre bra YouTube-film i ämnet. Nästa installation gick klockrent. So far är jag mycket nöjd med IS.

Det är bara en detalj som stör, och det är att IS inte täcker exakt hela baksidan på 3GS. Det är inte många millimeter i övre hörnen som lämnas oskyddade, men de finns där. Jag gissar att anledningen är att de inte gjort annat än slängt på en etikett på förpackningen där det står att IS numera även passar 3GS. 3GS:en är ju några millimeter tjockare, och övre hörnen blir (marginellt) oskyddade.

I övrigt - riktigt bra!

  • Medlem
  • Kungsör
  • 2009-12-14 21:17

Plasten ändrar färg (åldras) av Uv-ljus. Det är deras plastsammansättning som är lite knasig. Min gulnade efter ca 1 år. Men 300kr/år är ganska lite pengar m.a.p att telefonen då inte har några som helst repor.

Ni som är dåliga och inte kan sätta på den riktigt kan ju inte skylla på tillverkaren.

Känns inte värt att skaffa invsible shield till min vita iPhone om den ändå ska bli gul.

Invisibleshield är de bästa skyddet för iPhone.

Ang. Att den byter färg på vita iPhones till rosa. Jag tycker spontant att de låter som tillverkningsfelet där vita iPhones vid överhettning blir rosa. Dvs har inget mer skyddet att göra.

Ang. Att de blir repor på den. De är en gummi film som ni sätter på enheten. Gummi är mjukt, så de får lättare "repor" på sig än glasskivan på din iPhone / iPod Touch, självklart. Men i och med att de är gummi kommer den / kan den i många fall "självläka" dvs flyta ut igen.

Ang. Att den är svår att sätta på. Ja de håller jag med om, speciellt i och med att de tog två försök för att få på den bra. Men när den väl sitter så sitter den, min har suttit i nästan 6 månader nu. Har aldrig haft så bra erfarenhet av att skydd sitter kvar. Men här är en video guide över hur man lättast sätter på den, följ den och de blir enklare: Video Guiden för InivibleShield

Lycka till!

Det där låter som migration och sker ofta mellan 2 olika plaster eller gummi.. Det är ganska vanligt på plastgolv där det ibland räcker med att en ica-påse får stå över natten mot ett plastgolv sen kan det stå Ica i golvet. Det är en kemisk reaktion mellan plasterna eller gummit.
Och det blir antingen gula eller rosa färger. Och dom är helt omöjliga att få bort.
Om det är Invisible Shield som orsakat det så har dom stora problem.

Nu vet jag inget om just det här fallet med det låter onekligen som migration.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-29 14:19
Ursprungligen av Sventa46:

Det där låter som migration och sker ofta mellan 2 olika plaster eller gummi.. Det är ganska vanligt på plastgolv där det ibland räcker med att en ica-påse får stå över natten mot ett plastgolv sen kan det stå Ica i golvet. Det är en kemisk reaktion mellan plasterna eller gummit.
Och det blir antingen gula eller rosa färger. Och dom är helt omöjliga att få bort.
Om det är Invisible Shield som orsakat det så har dom stora problem.

Nu vet jag inget om just det här fallet med det låter onekligen som migration.

Efter vad jag har läst så ska man kunna tvätta bort den rosa färgen med t ex isopropylalkohol eller medicinsk bensin. Men jag har inte haft problemet själv.

  • Medlem
  • 2010-02-02 21:38

Satte på Invisibleshield för några veckor sedan. Blötte ner ordentligt. Inte så snyggt tyckte jag. Små små blåsor som var svåra att bli av med. Till min förvåning har de försvunnit av sig själv efter ett tag. En annan fördel är att luren inte är så hal längre.

1
Bevaka tråden