Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Voddler för Mac finns för nedladdning

Tråden skapades och har fått 303 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alla vi glada med invites kan glädjas åt Mac-versionen av Voddler som finns att ladda ner nu. För er som inte känner till Voddler så är det Bredbandsbolaget som står bakom den, och den har kallats för Film-versionen av Spotify. Du kan alltså se film (och tv-serier) strömmande direkt i datorn. Precis som Spotify är den kostnadsfri, men med reklam.

Låt mig avsluta med :D:D:D:D:D

www.voddler.com

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-30 12:12

Laddar ner, skall bli intressant och se hur detta ter sig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-30 12:19

Bredbandsbolaget står inte bakom Voddler, däremot så stödjer/sponsrar de dem i utbyte mot att kunna flörta med sina kunder genom att ge dem tillgång till tjänsten

Skönt att Mac-klienten äntligen är klar, jag har kört Voddler ganska länge på en PC så det ska bli intressant att se hur klienten fungerar på Mac

Funkar kalas för mig än så länge. Riktigt snabbt (iofs så jämför jag med att köra den genom Parallels).

  • Medlem
  • 2009-10-30 12:54

Tack för det tipset! Har väntat...
Nu skall jag testa.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-10-30 13:37

Har alla BBB-kunder fått invite till detta?
Hur fungerar det? Är det bara skräpfilmer?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-30 13:43

Jag vet inte hur det ser ut med inbjudningar för BBB kunder då jag har varit betatestare under en tid. Eftersom Voddler nu ska finnas tillgängligt för ALLA Bredbandsbolagets kunder så förutsätter jag att BBB har skickat ut någon form av nyhetsmail om detta.

Har jag fel?

Ursprungligen av zinned:

Jag vet inte hur det ser ut med inbjudningar för BBB kunder då jag har varit betatestare under en tid. Eftersom Voddler nu ska finnas tillgängligt för ALLA Bredbandsbolagets kunder så förutsätter jag att BBB har skickat ut någon form av nyhetsmail om detta.

Har jag fel?

Ja enligt BBB får man sin invite när man loggar in på deras tjänst BOX.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 14:02

Det är inte bara skräp - men visst behöver dom fler titlar, jag är dock säker på att det kommer.
Sen kan jag tänka mig att dom inte delar ut invites till alla kunder samtidigt, Voddler skulle knäa rätt bra om 500.000 ska kolla på film första officiella veckan av Voddler

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-30 14:40

Det låter troligt, samt de har en nyhet på sin sida om att de för närvarande håller på att flytta sina system till servrar med mer kapacitet. Något som tydligen blir gjort tidigare än planerat.

Ursprungligen av Tangen:

Det är inte bara skräp - men visst behöver dom fler titlar, jag är dock säker på att det kommer.
Sen kan jag tänka mig att dom inte delar ut invites till alla kunder samtidigt, Voddler skulle knäa rätt bra om 500.000 ska kolla på film första officiella veckan av Voddler

  • Oregistrerad
  • 2009-10-30 15:10

Laddat hem, installerat och kört.

Blev djupt besviken, startar inte ens i fullskärm. Går inte att välja vilken skärm den ska starta på heller. Ännu värre än Windows versionen (Som startar i fullskärm men jag kan inte välja skärm)

Vore kul om den fungerar med min apple remote, har inte orkat testa ens.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 15:14

Starta i fullskärm ska den göra har du provat +F ?

Det funkar för mig i alla fall, har ännu inte provat med extern skärm...

Ska hem och prova det snart. Har väl inte direkt några stora förhoppningar med tanke på pc-versionen.

  • Oregistrerad
  • 2009-10-30 16:33

Lite OT: Men det är lite vågat av dom att kalla en ALFA version 1.1.0 .......

Någon som lyckas kolla på en film i Voddler via mac-klienten? Jag får bara upp reklamen för att stängas ner och jag är åter tillbaka till menyerna.

  • Oregistrerad
  • 2009-10-30 16:47
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Någon som lyckas kolla på en film i Voddler via mac-klienten? Jag får bara upp reklamen för att stängas ner och jag är åter tillbaka till menyerna.

Det beror på vilken film du försöker titta på. Många filmer har strul och då händer precis det du säger, så har det varit sedan starten, alltså på win klienten med.

Ursprungligen av studiox:

Det beror på vilken film du försöker titta på. Många filmer har strul och då händer precis det du säger, så har det varit sedan starten, alltså på win klienten med.

Okej, jag har nog haft tur med pc-versionen när jag kollat. För de filmer jag har valt (det är visserligen inte många) har fungerat där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 17:31

Bortsett från den fyrkantiga och fula inloggningsfunktionen, så tycker jag att det fungerar bra! Får helskärmsläge direkt efter inloggning.

Har hunnit se hela Alice i underlandet med min dotter, till bådas belåtenhet. Funkar också fint med Apple Remote, även om många funktioner och val inte är helt intuitiva i själva gränssnittet.

Verkar redan finnas flera hundra filmer, musikdokumentärer (Beatles, Marley...), Che-filmerna m m, m m.

Kom lägligt nu när man går och väntar på leverans av nya 27-tums iMacen...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-30 16:46

Kan man inte få ett account någon annanstans än BBB? Det här verkar ju riktigt najs

  • Oregistrerad
  • 2009-10-30 16:47
Ursprungligen av fedi-93:

Kan man inte få ett account någon annanstans än BBB? Det här verkar ju riktigt najs

Ja du kan bjuda på ett på Tradera, uppe i 17000 nu tror jag

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-10-30 17:38

Installerar Sen blir det Che: Part Two som fredagsfilm!

Det finns ju lite hopp, då Voddler-klienten bygger på XBMC.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-30 18:40

Alpha asså? Ska man våga installera det här på sin fräscha Snow Leopard installation, för den stöder SN eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 21:10
Ursprungligen av Maxwell:

Alpha asså? Ska man våga installera det här på sin fräscha Snow Leopard installation, för den stöder SN eller?

Jag tycker nog att den beter sig som en stabil beta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 19:59

Noterade just att deras process vnet (en del av torrent-arkitekturen antar jag) är verksam även då jag inte kör applikationen. Att den drar lite resurser kan jag leva med, men den ligger även och skickar data in och ut från nätet. Inte så snyggt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-31 12:07
Ursprungligen av finwe:

Noterade just att deras process vnet (en del av torrent-arkitekturen antar jag) är verksam även då jag inte kör applikationen. Att den drar lite resurser kan jag leva med, men den ligger även och skickar data in och ut från nätet. Inte så snyggt..

Efter att ha läst diverse inlägg av denna typ känner jag mer och mer obehag.
Har man tagit bort vnet processen när man avistallerat programmet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-31 13:34
Ursprungligen av yupyup:

Efter att ha läst diverse inlägg av denna typ känner jag mer och mer obehag.
Har man tagit bort vnet processen när man avistallerat programmet?

Det finns inget lättillgängligt avinstallationsprogram (av vad jag kan se), dock har de lagt ett avinstallationsscript i /Library som ordnar saken. Kanske kommer enklare i senare versioner.

vnet borde inte vara en root-process, utan startas på min användare när man startar Voddler.

Senast redigerat 2009-10-31 13:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-31 13:57
Ursprungligen av finwe:

Det finns inget lättillgängligt avinstallationsprogram (av vad jag kan se), dock har de lagt ett avinstallationsscript i /Library som ordnar saken. Kanske kommer enklare i senare versioner.

vonet borde inte vara en root-process, utan startas på min användare när man startar Voddler.

Mjo, jag har hittat den. Men får det inte att fungera. Har dragit in den i teminalen, angett lösenordet, men det påstår att det inte hittar sökvägarna. Måste man stå en en speciell mapp i hirarkin eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-31 15:19
Ursprungligen av yupyup:

Mjo, jag har hittat den. Men får det inte att fungera. Har dragit in den i teminalen, angett lösenordet, men det påstår att det inte hittar sökvägarna. Måste man stå en en speciell mapp i hirarkin eller?

Fick några felmeddelanden jag med, dock stod jag direkt i /Library, men vnet försvinner efter det. Du kan dubbelkolla i Activity Monitor (Visa alla processer).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-01 13:11
Ursprungligen av finwe:

Fick några felmeddelanden jag med, dock stod jag direkt i /Library, men vnet försvinner efter det. Du kan dubbelkolla i Activity Monitor (Visa alla processer).

Jag hittar ingen vnet process i min aktivitetskontroll, vilket är bra. Däremot finns filen
/Library/LaunchDaemons/voddler.plist kvar, trots att jag kört scriptet. Det står i terminalen att den inte hittas, beror det på att jag inte är in Library katalogen när jag utför kommandot?

Bevaka tråden