Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker drivrutin till NVIDIA GeForce2 MX med TwinView

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 18:58

söker drivrutin till NVIDIA GeForce2 MX med TwinView !

Var kan man hitta en sådan ? Tror kortet är från 2001

/ urban

Har du en Macversion av grafikkortet?

Och jag fyller på med ett par frågor till...
- I vilken Mac-modell tänker du använda kortet?
- Vilket operativsystem?

Om det är ett Mac-kort, så ska du inte behöva några separata drivrutiner - då bör det räcka att bara montera kortet och köra.

Om det inte är ett Mac-kort så räcker det inte med drivrutiner - du måste förmodligen "flasha" kortet för att få det att fungera i en Mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-29 15:17

Kör en G4 Quicksilver dual 800mhz ochgrafikkortet är original från 2001. kör OS 10.4.11

Ja det är ett Mac kort och fick så grymt dåliga prestanda på Cinebench ( MAXON - The makers of CINEMA 4D and BodyPaint 3D )så jag misstänkte att jag behövde drivrutiner för att det skulle lira....

Men det kanske är så kass som det ska vara helt enkelt. resultat: 69 på Cinebench Open GL

Provade att köra UTAN drivrutiner på min PC med att Geforce 7600GTX resultat=212
Provade att köra MED drivrutiner på min PC med att Geforce 7600GTX resultat= 4565

/ urban

Senast redigerat 2009-10-29 15:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 17:31

De drivrutiner som finns är de som finns i Mac OS X 10.4.11. Möjligt om det finns någon separat grafikuppdatering som kommit men då finns den i Programuppdatering. Skulle du köra utan drivrutiner så är jag tveksam om din PowerMac ens skulle starta upp skärmen.

Det är ett gammalt kort som var hett (om ens då) för 8 år sedan.

1
Bevaka tråden