Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med röda ögon-funktionen i iPhoto

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-27 16:41

Funktionen röda ögon i iPhoto brukade vara toppen, nu är den helkass! Det ser för jävligt ut, varje gång.. Är det fler än jag som upplever att det blivit sämre?

Vilka versioner pratar du om?

Menar du att det blev sämre från iPhoto '08 till '09?

Eller menar du den allra senaste uppdateringen, från iPhoto '09 v8.0.4 till v8.1?

Eller något annat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-27 22:49

Jag kör 8.1

Ursprungligen av elbis:

Jag kör 8.1

Det är inte ett svar på min fråga.

Nu vet vi att den ena delen av jämförelsen är 8.1.
Men vi vet fortfarande inte vad vi ska jämföra med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-27 23:20

haha, ok. Jag är osäker på när det blev sämre. Om det skedde med 8,1 eller om det skedde när jag uppdaterade till 8an.

Jo, de har ju ändrat en hel del på röda-ögon-funktionen. Men den förändringen är väl gammal - den kom väl redan i iPhoto '08, tror jag.

Före det så klickade man bara i det röda, så gissade programmet vilket som skulle bli svart.
Nu får man en cirkelformad markör som man kan ändra storlek på, och som ger svart i den storleken där man klickar.

Är det den förändringen du menar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-28 15:36

Så är det nog. Men det är lustigt hur mycket sämre den manuella, nyare, är. Resultatet blir sämre med mer jobb. Håller du med?

Ursprungligen av elbis:

Håller du med?

Både ja och nej.

Det gick ju snabbare med den gamla metoden - i de fall då automatiken funkade. Men när den gissade fel och det svarta hamnade fel, så var det helt omöjligt att få det bättre.

Med den nya metoden har man mer kontroll, men det tar ju längre tid.

Drömläget hade ju naturligtvis varit om man hade kunnat växla mellan de här två metoderna. I klara och enkla fall använder man den gamla snabba metoden, och i svårare fall tar man fram den nya metoden och målar mer exakt.

1
Bevaka tråden