Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en "expert" som hävdar att det finns virus till Mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I tidningen Techworld, nr 9 2009, skriver Michael Anderberg bl.a. följande:

"...det både finns och frodas virus till Mac..."

Detta nämns i en artikel som heter: "13 frågor och svar om Windows 7".

Finns? Ja, man kan ju använda ordet "virus" när man pratar om alla sorters malware - och i så fall finns det ju "virus". Men ska man använda ordet bokstavligt, så finns det inga - däremot finns det trojaner.

Frodas? Nej, knappast.

  • Oregistrerad
  • 2009-10-28 12:08

Michael Anderberg jobbar ju på microsoft..

Ursprungligen av studiox:

Michael Anderberg jobbar ju på microsoft..

I artikeln presenteras han som "Truesecs it-expert"

Jag tar bort ordet "journalist" från rubriken.

  • Oregistrerad
  • 2009-10-28 18:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I artikeln presenteras han som "Truesecs it-expert"

Jag tar bort ordet "journalist" från rubriken.

Ja, det också Michael Anderberg, IT Pro Evangelist, Microsoft AB

Han är faktiskt väldigt bra, men (såklart) jävig..

Han är ju usel om han far med osanning. En som ljuger kan ju aldrig per definition vara bra. Jag har inte haft virus på vare sig Win eller Mac (kört Mac i snart 20 år) - och en enklare Googling ger i handen att det inte alls frodas virus till Mac. Så - han ljuger (för inte är han okunning). Detta gör ju att han helt förlorar sin värdighet. Hade han varit okunnig hade det ju varit förlåtligt...men en flagrant lögn rakt i ansiktet bevisar att mannen är psykopat.

Ursprungligen av studiox:

Ja, det också Michael Anderberg, IT Pro Evangelist, Microsoft AB

Han är faktiskt väldigt bra, men (såklart) jävig..

Om han skriver att det frodas så kan du ju ändra till "expert" i rubriken också

Ursprungligen av Johan S:

...ändra till "expert" i rubriken också

Fixat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 19:44

Jag kunde inte bry mig mindre av dessa uttalandet utan bygger min uppfattning på egen erfarenhet... de 5-6 år jag kört mac har jag aldrig haft problem med virus/mal/spyware. Och jag har inte gjort några preventiva åtgärder mer än sunt förnuft.

På XP fick jag formatera minst en gång i kvartalet för att upprätthålla acceptabel stabilitet....

  • Oregistrerad
  • 2009-10-28 23:18
Ursprungligen av snigel1:

Jag kunde inte bry mig mindre av dessa uttalandet utan bygger min uppfattning på egen erfarenhet... de 5-6 år jag kört mac har jag aldrig haft problem med virus/mal/spyware. Och jag har inte gjort några preventiva åtgärder mer än sunt förnuft.

På XP fick jag formatera minst en gång i kvartalet för att upprätthålla acceptabel stabilitet....

Som vanligt är ju all uppfattning personlig Jag har kört Windows sedan Win2000 och har haft problem med virus en gång och en elak trojan en gång. Som vanligt, oavsett os så gäller det att använda sunt förnuft. Om man inte låser dörren spelar det ingen roll vilken hemförsäkring man har..

Skillnaden med Mac är att man inte behöver vara så sjukt paraniod över vad man klickar på på webben o vilka mail som dimper ner i lådan, rätt så skönt

1
Bevaka tråden