Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail stjäl min epost som ska till Entourage

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett irriterande problem. När jag exempelvis Pages 09 väljer dela via mail som pdf till exempel, eller kör skriv ut pdf -> skicka pdf med e-post så startar Mail varenda gång. Jag använder Entourage. Detta innebär att jag måste spara dokumentet som en PDF först och sedan bifoga denna till ett epostmeddelande vilket är ett högst irriterande extramoment. Jag har angett Entourage som standardklient för e-post både i Mail och Entourage. Kan man ange standarprogram någon annanstans?
Nån som har en lösning på detta?

Testa programmet Default Apps, om du kan med hjälp av det ställa in rätt program. Fungerar inte det är det nog så att skicka pdf som mail är hårdkodad av apple till mail.

Annars kanske det går och lösa genom ett applescript.

Default Apps funkade inte, men jag hittade ett annat sätt. Genom att lägga till Entourage i PDF-menyn på utskriftsrutan kunde jag få Pages att skicka en PDF till Entourage. Har inte testat resultatet, men det kommer upp ett epostmeddelande med en bifogad PDF i alla fall.

Ha, vad coolt. Funkade fint. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden