Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt nya iMac (oktober 2009)

Tråden skapades och har fått 312 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-10-22 11:17
Ursprungligen av funkybruno:

… Frågan är hur man ska kunna vänta? Ngn som vet exakt leveranstid?

Jag beställde igår 17.00 på Apple Store. Och så fick jag alldeles nyss epost:

"Din beställning skickades iväg 22.10.2009 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 28.10.2009. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.
Spåra din beställning …"

Hejhopp.

Jag beställde en för ca 5 minuter sedan (27" duo) utan några extra tillval el dyl, och fick precis det här i mailen:

* Hur lång tid tar det?
Skickas: 19 Nov, 2009.
Beräknad leverans: 24 Nov, 2009.

En MÅNAD!? Varför i hela friden ska det ta så länge? Jag snackade med lokala mac-affären i går, de skulle visst ha dem för försäljning över disk inom 2 veckor.. Synd att supporten stängde för bara några minuter sedan, jag ska absolut ringa imorrn och få leveranstiden bekräftad - stämmer den blir det avbeställning.

  • Medlem
  • 2009-10-22 20:35
Ursprungligen av Kermit:

… * Hur lång tid tar det? Skickas: 19 Nov, 2009. Beräknad leverans: 24 Nov, 2009. …

Har du beställt nya Apple Remote? Och inte delad leverans? Då vet du varför. Tar bort den eller delar upp beställningen så kommer din också snabbare hem

Tror att du ser leveransstatus på varje enskild pryl i din beställning.

Hejhopp.

Ursprungligen av ralp:

Har du beställt nya Apple Remote? Och inte delad leverans? Då vet du varför. Tar bort den eller delar upp beställningen så kommer din också snabbare hem

Tror att du ser leveransstatus på varje enskild pryl i din beställning.

Hejhopp.

Gick in och avbeställde nu, nu blev leveransdatum 27 Oktober istället Tack för tipset!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-26 12:30

Bilder på min 27:a hamnade på feber för den som vill se: iMac 27" i sin rätta miljö | Macfeber

Var skickas datorn ifrån egentligen? Beställde min igår, den är i eindhoven just nu..

Ursprungligen av hansenjr:

Var skickas datorn ifrån egentligen? Beställde min igår, den är i eindhoven just nu..

Har du beställt standardkonfiguration eller lagt till något extra? (hårdvara)
Om det är standard så skeppas den förmodligen från Holland direkt. Om jag minns rätt så finns det ett lager där nere som de skickar ifrån.

Beställde min 27" 3.06 Ghz igår för övrigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-28 12:32

Hur många är det som väntar på i5 och i7?
Jag gör det iaf...

Ursprungligen av djdisc:

Hur många är det som väntar på i5 och i7?
Jag gör det iaf...

Jag har inte beställt, men väntar ändå på leverans. Tänkte tvinga uppgraderingsspöket tillbaka till sin kammare denna gång men så råkade jag slinka in på inLife igår och fluktade på 27-tummaren. Caro mio, det går ju inte att motstå. Måste bara bli av med en nästan ny 24-tums 3,06:a först. Håhåjaja. Ack Herre mig din styrko giv, i den mödosamma världen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-28 12:47
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag har inte beställt, men väntar ändå på leverans. Tänkte tvinga uppgraderingsspöket tillbaka till sin kammare denna gång men så råkade jag slinka in på inLife igår och fluktade på 27-tummaren. Caro mio, det går ju inte att motstå. Måste bara bli av med en nästan ny 24-tums 3,06:a först. Håhåjaja. Ack Herre mig din styrko giv, i den mödosamma världen.

Var själv in på macoteket igår. jesus. Mycket bättre IRL. vilken skärm.

Väntar på tester av den fetare 27", sen så bekräftar jag order. Står redan i kö på en.

Hur många här inne har redan lagt order och hur många har redan fått den? Har inte läst så mycket om ev. leveranser eller strul här ännu.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-10-28 15:35

Har lagt order på en i7 och den säger endast "November" som leveransdatum...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-10-28 16:48

Har beställt en i7 och letar nu efter en extra 27" skärm med samma upplösning som iMac:ens 2560x1440. Det verkar inte finnas? Någon som har koll på detta? Dom flesta 27" verkar ha 1920x1200. 30" finns ju, men det vill jag inte ha.

Ursprungligen av J.Dredd:

Har beställt en i7 och letar nu efter en extra 27" skärm med samma upplösning som iMac:ens 2560x1440. Det verkar inte finnas? Någon som har koll på detta? Dom flesta 27" verkar ha 1920x1200. 30" finns ju, men det vill jag inte ha.

Du får helt enkelt köpa en till 27" med dom lägre specsen, detta blir både billigare än att köpa en 30" IPS LED Blacklit skärm och passar perfekt till din dator som en extra skärm med en vanlig minidisplayport->minidisplayport sladd. Du har även en extra dator ifall det någon gång blir så att du inte behöver använda 2 skärmar! Perfekt!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-02 11:24
Ursprungligen av facedark:

Du får helt enkelt köpa en till 27" med dom lägre specsen, detta blir både billigare än att köpa en 30" IPS LED Blacklit skärm och passar perfekt till din dator som en extra skärm med en vanlig minidisplayport->minidisplayport sladd. Du har även en extra dator ifall det någon gång blir så att du inte behöver använda 2 skärmar! Perfekt!

Kanske inte så dumt! Men det känns ju liiite onödigt
Man kanske kan hoppas på att LG släpper själva displayen i en egen skärm framöver. Men det kanske Apple sätter stopp för?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-30 20:12

Beställt 27" i5. Nu vill jag ha ett leveransdatum, tålamod som en 3-åring...

Edit:
Var inne på Macforum på Östra Hamngatan, Gbg, idag.
Enligt dem hade de sista veckan i november som leverans på Quad-Core.

Senast redigerat 2009-10-31 16:56
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-02 11:27
Ursprungligen av stensio:

Var inne på Macforum på Östra Hamngatan, Gbg, idag.
Enligt dem hade de sista veckan i november som leverans på Quad-Core.

Känns ju lite surt att Apple ska sitta och förvalta mina pengar i 1,5 månad utan att jag har någon dator. Lite pinsamt att dom inte kan fakturera.

Har läst runt på diverse forum mm, de få som fått veta leveransdatum (mest i England verkar det som) har fått datum som ligger kring den 25:e-26:e november, så jag gissar att det är ungefär där som gäller även för oss.

Själv beställde jag två 27":are - tjejen skulle ha en och beställde basic-varianten, och jag ville såklart fläska på med i7. Nu sitter jag här på min gamla tok-swappande windowsburk och hon sitter 2 meter bort med sin sprillans nya core2duo.. Börjar ångra mig lite lätt, kommer att bli en VÄLDIGT tung månad

Fick min 21,5":are igår.
Jisses vilken maskin. Kvalitén är helt enorm.
Skärmen är som sagt hur bra som helst, och prestandan grym.
Att den dessutom är nästan helt tyst gör inte saken sämre.

Hur nöjd som helst.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-11-10 21:53

varför tar de sådan tid att leverera quadcore imac'sen? Är processorerna så nya eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 00:10

Ingen här i Svedala som fått ändrad orderstatus på sin beställda quad core än?

Är mest intresserad av svar från andra i7-köpare, min orderstatus är fortfarande oförändrad

Jag själv räknar med att få den till nästa vecka, vet att 1-2 st på MacWorlds forum har fått sin skeppad också.

Så det är nog på gång!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-11-11 08:33
Ursprungligen av Nirre:

Ingen här i Svedala som fått ändrad orderstatus på sin beställda quad core än?

Är mest intresserad av svar från andra i7-köpare, min orderstatus är fortfarande oförändrad

Har också beställt en i7 och min status är än så länge "November"..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 09:35

Min i5 är skeppad. Beräknad leveransdag 19 november.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-11 10:41

Min i7 är skickad. Beräknad leverans den 17:e!!

När beställde ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 10:58
Ursprungligen av StevenSteven:

När beställde ni?

Jag gjorde det 24 oktober.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-11 11:01

21 oktober

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-11 11:05
Ursprungligen av J.Dredd:

21 oktober

Fel. Beställde den 20 Oktober.

Bevaka tråden