Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Verkar som Apple är medvetna om MBA värmeproblem enligt detta bevis

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-27 23:54

Som ni säkerligen vet har jag 2 MBA hemma nu, identiska på alla sätt borde dom vara men det är dem inte. Den första jag fick var det problem med, den andra tyvärr också.

Ni har läst om min konflikt med Macforum, det med skärmen kanske han där hade rätt om, för denna nya dator har samma effekt som den innan, dock har denna nya en mycket vitare nyans då den gamla skärmen ser gul ut på full ljusstyrka..

Nog om det detta, det är en annan historia.

Apple har olika volt på processorn på dessa 2 identiska datorer vilket jag tycker är väldigt intressant. i den senare modellen har de underklockat processorn.

Det intressanta är ju att med båda MBA så klockas processorn ner till 798 MHz när den belastas vilket som resulterar i att saker går långsamt och att processorn i "aktivitetskollen" ligger i max.

YouTube - MacBook Air 2.1 2,13 GHz 128 GB SSD, differences in 2 identical computers ?

Senast redigerat 2009-10-28 00:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 00:54

verkar inte bättre. Min MBA blir helt galet varm och till och med youtube tittande blir plågsam...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-28 01:09
Ursprungligen av atomlab:

verkar inte bättre. Min MBA blir helt galet varm och till och med youtube tittande blir plågsam...

jag håller med dig.. komiska är att 2.13 GHz inte klarar youtube.. fast saken e ju den att mina MBA , alltså dessa 2 aldrig överstigit 1596 MHz.. den har vart uppe i 2.1 GHz MEN i kanske 1 sekund eftersom processon blir varm väldigt fort vid belastning så den klockas ner.

Hur kan apple sälja en dator som har specifikationen att den har 2.13 GHz nr den aldrig ens går över 1,6 GHz?

intressant är att den går max upp till runt 70 grader. inte mer.. så där är antagligen spärren och då klockas processorn ner.

NOTIS! bara MBA har detta problem, MB och MBP har aldrig vad jag har sett detta problem. De enda jag märkt på MB och MBP är att dem kan gå upp i 100 grader osv om den belastas, de har ingen egentlig gräns så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 22:21

problemet med värmen måste nog vara att på MB och MBP så sitter den i hörnet och värmen sprids mer jämt. I MBA så skulle det bli för varmt så skalet är för tunt tunt processorn. DVS ett tillverkningsfel...

1
Bevaka tråden