Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla webbläsare hänger sig vid flashreklam!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-10-27 19:59

Tjenare!

Alltså detta dök upp idag, har testat alla webbläsare och alla hänger sig, detta gäller alla sidor som har dendär enorma reklamen längst upp, nivet dendär irriterande som om man scrollar innan hela sidan har laddats så tvingas man till toppen ändå!

Detta gäller youtube.com och Feber vilket är ganska störande!

Någon som har samma problem?

(testat: safari, opera, stainless, firefox, samma resultat)

Testa installera om Flash, förmodligen är de fel på flash-pluggen till webbläsarna och inte själva webbläsaren i sig.

Jag har inga problem med Flash

Nej, jag inga såna problem i Firefox 3.5 eller 3.7a1pre eller Safari 4.03 . Vilken version av Flash har du installerad? Uppdatera till den sista, som jag tror är version 10,0,32,18. Du kan se vilken som är den sista och vilken version du har här: Adobe - Flash Player

För övrigt om du kör Firefox kan du lägga till tillägget Flashblock.
Flashblock blockerar allt flashmaterial och lägger en bild där istället. Vill du kolla på flashmaterialet klickar du bara på playknappen i bilden. Bra om man kopplar upp sig via service där man betalar per megabyte bl a. Plus att mycket Flash på vissa sidor är skräp.

Jag rekommenderar ClickToFlash. Det är oslagbart.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2009-10-28 13:31
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Jag rekommenderar ClickToFlash. Det är oslagbart.

Körde clicktoflash ett tag men det slutade med att jag fick avinstallera det, just för att det hade en tendens att hänga Safari, NetNewsWire etc.

ClickToFlash har funkat perfekt (hittills iaf) under OS X 10.4.11; senaste Safari.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-10-29 22:14
Ursprungligen av johan_tanying:

ClickToFlash har funkat perfekt (hittills iaf) under OS X 10.4.11; senaste Safari.

samma här under 10.6.1 och senaste Safari

1
Bevaka tråden