Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har lite planer på att bygga mig en bildator till min V70. Planen är att köpa en Mac mini att ha under passagerar sätet, och koppla den till en pekskärm. Skulle det ens gå att ha en pekskärm till OSX?

Har någon annan gjort något liknande? Vet någon erfaren människa något bra multimediaprogram till osx, som hade lämpat sig? Ett bra GPS program hade ju vart guld också.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-25 22:36

Multimediaprogram måste ju bara bli Plex. Du bör också överväga att skaffa en Macbook istället om du inte vill att datorn ska slockna ifall du stängt av motorn en kort stund och sedan startar den.

Hej!
Jag har en MacMini (G4, 1,42 GHz), en "12volt till 18 volt-strömadapter" samt en 7" pekskärm (drivrutiner finns till MacOSX).
Bra multimediaprogram finns det flera att välja mellan...
iTunes, Plex, xhub mfl.
GPS program är det tyvärr lite tunnare med, men det finns en del som fungerar (sök på gps+macintosh på google).
Intresserad? Skicka ett PM.

Kungligt gjort!

Nämen, svaren blev ju bra mycket bättre än vad jag kunnat drömma om!
Nu ska här byggas och donas!

Tackar & bockar för alla svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-26 23:30

Kolla in sajten & forumet på:

www.mp3car.com

Namet till trots (mp3car), handlar den mestadels om just installation av datorer och dess tillbehör i bilar...

Finns ex.v. en egen forumdel om Mac…

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-10-27 13:40

En SSD istf HDD kan vara praktiskt. Att se till att datorn inte blir för kall på vintern och varm på sommaren är väl inte det lättaste. Var själv inne på detta för några år sedan men nu iom iPhone tycker jag inte att det behövs riktigt.

1
Bevaka tråden