Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duger 9400M för att titta på HD-film?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kramfors
  • 2009-10-26 17:03

Duger det grafikkortet som sitter i billigaste modellen för att se på HD-film (.mkv-filer) utan hackningar och lagg, eller behöver man gå på den lite bättre modellen?

Kanske inte ens grafikkortet som får jobba när man kollar på film, va vet jag

Någon som har koll?

Grafikkortet jobbar väl inte sådär överdrivet mycket.

Även mitt X3100 räcker för att se 720p i mkv.

Har förtydligat trådens rubrik. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om! Den tidigare rubriken ("iMac 21,5, 9400M") säger ingenting om vad frågan egentligen gäller.

Har också flyttat tråden - till "Bildskärmar och Grafikkort".

/Mod

1080p .mkv fungerar dåligt på Core Duo 2,0 GHZ (Mobility Radeon X1600), G5 Quad (6600 256 MB) och Core 2 Duo 2,0 GHz (GMA950 och 9400M).

Apples 1080p-filmer på apple.com/quicktime/guide/hd fungerar dock bra i o m QuickTime X (på 9400M samt Mobility Radeon X1600 men däremot inte på GMA950).

Hänger absolut mest på processorn och lite på grafikkortet. 9400M är, även om det inte är top of the line, ganska modernt och tillsammans med en snabb processor klarar det FullHD. Vet däremot inte var brytpunkten för att spela upp 1080p .mkv-filer går.

Edit: I Windows (XP, Vista, 7) med Media Player Classic går 1080p .mkv utmärkt på alla inteldatorerna ovan.

Min Macmini från i våras klarar Full-HD från Apples Quicktimesidor.

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Min Macmini från i våras klarar Full-HD från Apples Quicktimesidor.

Vilket jag skrev i mitt inlägg ovan (lite luddigare dock )

.mkv är det värre med...

Jag kör både 1080p och 720p på min macmini med 2,0ghz 4gb ram, 9400m kortet (spelar dem visserligen i plex) men det funkar klockrent ser ingen skillnad mellan det och min Tvix- 6500

1
Bevaka tråden