Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DJ/Mixningsprogram för ljudfiler?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-26 01:44

Jag söker ett och enkelt mixningsprogram - gärna med enkel dragndrop - där man kan få ljudfiler att crossfade:a över i varandra enkelt. Gärna förslag på Freeware också.

Any Body?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-26 05:49
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-26 14:20

Tack. Testade den, men den glitchar och knastrar på min MBP. Kanske gör jag något fel?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-26 17:04

Du kan testa att öka latencyn i inställningarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-27 00:25

Bättre, men inte helt perfekt. Jag skulle helst vilja ha en programvara med en enkel fade in/out funktion, där man gör en playlist, och sedan när man dubbelklickar på en ljudfil så fade:as den nuvarande över i den man klickat på.

Någon som vet?

Nja, ett av det bästa du kan ha i DJ-syfte är ju helt klart Abelton Live, men fullt så enkelt som att det fade:ar in av sig självt är det ju inte..

Men om du dubbelklickar på en låt så börjar den spelas i nästkommande takt, så att det stämmer taktmässigt, och ser du till att ha två spår så kan du enkelt fade:a in själv med spårets volymregel. Gör då en playlist med varannan låt i spå 1 och varannan i spår 2 förslagsvis.

Sedan ger det dig ju möjlighet att utvecklas som DJ och kanske börja göra lite mer tekniskt avancerade och mer "korrekta" mixar.

Detta är förstås inte freeware, men som sagt lätt ett av de bästa.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-03 19:28

DrDJ är ju lite enklare...

  • Medlem
  • Sverige
  • 2009-11-03 20:37

djay » The DJ Software for Mac & iTunes

Det är vad du letar efter tror jagfast det kostar en slant. Finns ju Automix funktion i det programmet.

1
Bevaka tråden