Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket badboll i Snow Leopard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har uppdaterat till Snow Leopard och använder IMac med Intelprocessor. Jag upplever att badbollen går i aktion väldigt ofta. Speciellt när ett nytt program kallas in för några nya uppgifter. Är det bara jag som råkat ut för det här?

Lennart

Har flyttat tråden till rätt forum.

Har också förtydligat rubriken. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om!

(tidigare rubrik: "Snow Leopard")

/Mod

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-10-26 09:15

Näe, det här upplever jag också på min MBP...plus att fläktarna drar igång på högvarv mycket oftare efer uppgraderingen...

+1

Även Safari är segt och hackar.. Har gjort en bredbandskoll och hastigheten är det inget fel på men när jag byter sida så är det som att Safari hänger sig i upp till 30 sek och sedan laddar in hela sidan..

MBP

Mycket badboll i Systeminställningar vid byte av bakgrundsbild. Badboll även vid uppstart av iPhoto. Trodde det var knas i mitt iPhotobibliotek men det är det inte. Provade att skapa ett nytt konto och där är alla badbollar som bortblåsta.

Ja, Snow Leopard har lite skumma grejer.

Såg i Plex forum, där flera användare hade problem med Plex efter installation av Snow Leopard. Ett tips var att ta bort Plex helt och hållet och installera på nytt i Snow Leopard, då försvann nästan samtliga problem med Plex.

http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/9761-plex-running-perfectly-on-snow-leopard/

Frågan är om det räcker att ta bort programmens pref filerna efter installation av Snow Leopard?

Senast redigerat 2009-10-26 16:56

Såg ett tips om att starta om datorn i felsäkert läge (safe mode, håll ner shift-tangenten under omstart), sedan starta och jobba lite i olika program. Speciellt de som kraschat tidigare. Sedan starta om igen som vanligt. Det skall tydligen påverka rättigheter på något vis.

Ett annat tips är att stänga av fildelning, radera mapparna som finns där. Starta om. Starta fildelning igen.

Testade just, skall se hur det går.

Här är länken med dessa tips:

Two Proposed Solutions to Snow Leopard Crash Problems on Macs | iLounge Backstage

1
Bevaka tråden