Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVB-C till TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Jag har läst och inte hittat svar på forumet så skriver ett inlägg angående EyeTV. Jag köpte i helgen en EyeTV Hybrid. Jag har kopplat in antensladden till USB dosan och får in analoga TV bilder. När det gäller digitala (DVB-C) så är de låsta (står "encrypted" ).

Så min fråga är, kan jag se de digitala kanalerna i min MackBook Pro med en EyeTv Hybrid (utan något mer) ? Hur skall jag i så fall koppla in EyeTV?

Jag har en 40" LCD TV med CA modul direkt in i TVn. Jag har testat olika inkopplingar (scart, komposit m.m.) men inte fått det att funka. Borde det inte gå att ha en T-koppling från TVns antenlsadd till datorn för att se de digitala kanalerna?

Mvh Andreas

Om du bor i villa kan du byta TV-operatör till Tele 2. De har okrypterade DVB-C signaler på basutbudet.

Tror att din CA modul endast är kopplat till antenn ingånen, så då går det inte om signalen från datorn kommer från datorn via SCART / VGA / HDMI.

Bor du i lägenhet är det mycket besvärligare! Prova isåfall om du kan låna en DVB-T antenn och få bra teckning.

Själv bor jag i lägenhet och har samma problem. Skogen nära mig skapar en dålig signal för DVB-T. Själv hoppas jag att Elgato kommer med en CI/CI+ modul, så att man kan se och spela in krypterade program.

Personligen tycker jag att basutbudet i DVB-C borde vara okodade hos samtliga operatörer.

Glömde skriva att jag bor i lägenhet. Vi har en lokal leverantör av kabel-TV.

En DVB-T antenn följer väl med i EyeTV hybrid? Jag skall testa den och se hur det funkar. Ville helst att det funkade med antennsladden.

Ursprungligen av spjassenmac:

Glömde skriva att jag bor i lägenhet. Vi har en lokal leverantör av kabel-TV.

En DVB-T antenn följer väl med i EyeTV hybrid? Jag skall testa den och se hur det funkar. Ville helst att det funkade med antennsladden.

Ja, en extern antenn följer med! Får du in en signal men är lite svag, så prova om du kan få låna en antenn med inbyggd signalförstärkare.

Du kan också fråga din lokala leverantör om varför de inte har digitala basutbudet okodat.

En extern antenn känns fel. Så får fundera på hur jag gör.

Ringde vår lokala leverantör och det går inte att kringkoppla CA-modulen i TV. Så en T-koppling vid TV kommer inte att hjälpa eftersom CA-modulen avkodar singnalen inne i TVn. Så alternativet är att ha ett extra kort och CA modul till datorn.

1
Bevaka tråden