Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tält

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 19:52

har en dum fråga: nån som vet var man kan få tag i en lägenhet? har blivit utslängd :/ hittar jag ingen blir det nog tält i humlan

Du kan ju inte bo i Humlan.....där finns väl ingen trådlös uppkoppling?!?

Alltså, att hitta lägenhet i Stockholm är inte det lättaste.....du har mina sympatier.:(

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 21:43

hehe. det roligaste var att jag visste att nån skulle säga det

Om inte annat så vet jag en mysig liten innegård i Vårberg, där finns det trådlöst nätverk....:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 00:01

Rekommenderar då genast ett North Face -tält för att de är så lätta att slå upp och ta ned. Visserligen inte billigs men utan hyra kanske du har lite pengar över

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonathan
http://www.bostaddirekt.com/

$$$

J.

Jag har testat det 2 gånger. Fick aldrig tag på något. Om jag kommer ihåg rätt så uppdaterar de 2 gånger per dag. Jag satt på hemsidan 5 minuter innan och "reloada" tills den uppdaterades, kastade mig på telefonen när jag hittade något lämpligt och då var det redan upptaget. Och det var upptaget i minst 2 timmar. När man väl kom fram var loppet kört.

Bostaddirek är värdelöst enligt min erfarenhet.....

  • Oregistrerad
  • 2003-05-12 00:33

jag har också kollat på bostaddirekt.com. men jag gav upp :/
kollar massor med siter dagligen för att få tag på nåt, men det är inte bara jag i sthlm som letar tyvärr.

på tal om tält så får jag väl ta och kolla upp ett sjysst.

Det finns en lägenhet i Vårberg som står tom från och med nu till sista Juli. Om det krisar menar jag.....(Hyran är c.a 3400 tror jag)

Jag tror att den går att ordna, but Im not sure....

  • Medlem
  • 2003-05-12 01:51

Om man envisas med att bo i STHLM ja. men i stort alla kommuner i landet kan du få en lägenhet samma dag....

Sedan att vi har fört en idiotisk bostadspolitik sedan 70-talet gör ju inte saken bättre....

  • Oregistrerad
  • 2003-05-12 08:31

jag vill självklart bo i sthlm eftersom både jag och pojken jobbar här. helst vill jag ha en 3:a på östermalm för 1500 i månaden.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-12 08:35

(OT)

Citat:

Skrevs ursprungligen av david_v
Rekommenderar då genast ett North Face -tält för att de är så lätta att slå upp och ta ned. Visserligen inte billigs men utan hyra kanske du har lite pengar över

Nej nej nej.

Hilleberg!
Finns inte bättre tält.
(Till skillnad från ex NorthFace så sätts Hillebergstälten upp med yttertältet samtidigt så att innertältet skyddas från regn... )

Edit: Har själv ett "Stalon GT", två pers (man rymms lätt tre) som nu är tio år nytt.
Har använt det flitigt både sommar och vinter. Snömattor är helt rätt!

Bild

(/OT)

  • Oregistrerad
  • 2003-05-12 09:02

kommer ni och kollar till mig då och då så att jag inte har blivit nerslagen när jag flyttat in i humlan?
min nya adress kommer bli: trädet th. 3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-12 09:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F

Nej nej nej.

Hilleberg!
Finns inte bättre tält.
(Till skillnad från ex NorthFace så sätts Hillebergstälten upp med yttertältet samtidigt så att innertältet skyddas från regn... )

Hålla innertältet torrt är inte helt fel. Känns alltid rätt att stöda en svensk produkt också. Får kolla in dem när det blir dags för ett nytt tält.

1
Bevaka tråden