Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt MorphOS screenshot här!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-10-24 00:21

Kunde väll vara kul om alla ni som provat MorphOS på era Mac mini G4 ville posta era screenshots här!

Jag startar med tre:

Skrivbordet

Webläsaren OWB i all sin prakt:

Lite fönster:

Nu får vi se hur det utvecklas

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-10-25 15:20

Är MorphOS gratis numera? Vill minnas att det kostade en relativt vacker slant tidigare?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-10-25 20:31

Tyvärr så är det dyrt fortfarande, men demot är ju gratist att prova, man får boota om var 30 minut, annars så slöar systemet ner, men att boota om tar ju bara några sekunder med MorphOS, så man kan leka runt ordentligt med systemet och känna och klämma
på det

  • Medlem
  • Finspång
  • 2009-10-26 13:10

Vad är meningen med MorphOS? Varför tar dom betalt? Finns det nåt speciellt användningsområde?

/N

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-10-26 18:33

Nja, det är nog mäst kännslan, nostalgi + att det är grymt snabbt!
Men det är ju klart att utvecklarna vill få in kulor då det troligen har kostat en hel del både
pengar och tid att utveckla MorphOS.
Jag kör det för att jag tycker det är grymt trevligt och snabbt, en hobby för mig liksom.
Gillar värkligen systemet.
Även AmigaOS 4.1 tycker jag är grymt, men det kostar ju också en massa pengar tyvärr.
men som sagt, har man en Mac mini G4'a liggandes så är det ju absolut ett kul system att prova på tycker jag.
Det är ju som sagt gratis att ladda ner och prova.

Åh. Synd att jag inte har en g4:a liggandes o skräpa Vill också testa!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-10-31 17:57

Det förstår jag!

1
Bevaka tråden