Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App från Mozilla till iPhone snart

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mozilla säger att dom kommer att släppa en app snart till App Store, dock står det inte vad för app. Firefox vore ju trevligt!

Mozilla (Firefox?) app coming to the iPhone in "the next few weeks" | 9 to 5 Mac

Du menar för upplåsta iPhones då? För annars blir det svårt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Du menar för upplåsta iPhones då? För annars blir det svårt.

Det får vi se, Apple kommer nog att behöva backa, det har dom gjort förut med t ex Spotify.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-11-07 12:29
Ursprungligen av Patrik D:

Det får vi se, Apple kommer nog att behöva backa, det har dom gjort förut med t ex Spotify.

På vilket sätt backade Apple?
De godkände Spotify, direkt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-11-07 23:15
Ursprungligen av Northwiz:

På vilket sätt backade Apple?
De godkände Spotify, direkt.

Han menade nog att de backar från sin "Policy" att godkänna en viss sorts program som konkurrerar med deras egna.

Ursprungligen av joakimo:

Han menade nog att de backar från sin "Policy" att godkänna en viss sorts program som konkurrerar med deras egna.

Precis.

Ursprungligen av Leftrustle:

Du menar för upplåsta iPhones då? För annars blir det svårt.

Apple kan väll godkänna precis vad dom vill.

Ursprungligen av Chaosstar:

Apple kan väll godkänna precis vad dom vill.

Är en skillnad mellan "svårt" och "omöjligt".

Mozilla berättar mer om appen, den kommer tydligen "överraska":
Mozilla siktar på Iphone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-22 15:40

Jag tror på Firefox för iPhone som använder sig av webkit. Detta som ett första steg mot att ersätta Gecko som rendreringsmotor i vanliga Firefox.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-22 16:36

Jag fortsätter lite på min tanke.
Mozilla är ett ganska litet företag som har en produkt som är gratis. De är beroende av reklamintäkter.
Jag tror att Mozilla helst vill lägga sina resurser på gränssnittet i Firefox och låta andra i stort sätt sköta renderingsmotorn. Webkit-motorn fungerar utmärkt i mobila enheter, är hela tiden bland det snabbaste som finns och är som jag förstår störst på mobila enheter (Android, Symbian, RIM, iPhone OS och Palm).
Bygger de Firefox runt webkit så får de in programmet utan några större problem. Någon som inte är fallet om de kommer med Firefox med gecko.
Tror detta också kommer att lugna alla kodare som skulle känna sig trampade på tårna av att deras kod överges. Sakta och lite i taget tror jag är hemligheten.

Ursprungligen av acke:

Jag fortsätter lite på min tanke.
Mozilla är ett ganska litet företag som har en produkt som är gratis. De är beroende av reklamintäkter.
Jag tror att Mozilla helst vill lägga sina resurser på gränssnittet i Firefox och låta andra i stort sätt sköta renderingsmotorn. Webkit-motorn fungerar utmärkt i mobila enheter, är hela tiden bland det snabbaste som finns och är som jag förstår störst på mobila enheter (Android, Symbian, RIM, iPhone OS och Palm).
Bygger de Firefox runt webkit så får de in programmet utan några större problem. Någon som inte är fallet om de kommer med Firefox med gecko.
Tror detta också kommer att lugna alla kodare som skulle känna sig trampade på tårna av att deras kod överges. Sakta och lite i taget tror jag är hemligheten.

Nja. Mozilla lägger nog hellre krutet på den underliggande teknologin. Mozilla är så mycket mer än bara en webbläsare. Däremot så hämtar ju Mozilla och Hoyt från WebKit-lägret kod från varandra. Precis som det skall vara.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-23 10:54
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-24 10:56

Någon sorts ripp-off på Google Wave?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-25 10:14

Hellre mozilla och opensource an google

Ursprungligen av Lm:

Hellre mozilla och opensource an google

Om det fungerar lika bra, så why not? Men än är dom inte i närheten.
Men vad jag fattar för så kommer ju Google att just öppna upp det mesta av Wave som opensource.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-30 18:06

Det ar vall egenligen inte oppenheten i koden jag ar orolig for dar

1
Bevaka tråden