Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det någon som har eller kör macmini som kontors dator ink photo

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har eller kör macmini som kontors dator med surf, mail, office, iLife (iTunes och iPhoto) och iWork’s och video (vlc) med en användning på ca 8-12h om dagen. Är mac mini en stabil dator och om office 2008 fungerar den stabilt utan att den krascha .
Tips och gärna Bilder på era snygga mini’s ett inköp sker direkt efter uppgradering av Apple. Det är till mina föräldrar, all tips och info mycket tacksamt.

Senast redigerat 2009-10-08 05:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-07 23:21

Köpte en mac mini som akut åtgärd när min macbook blev tvungen att repareras, och den dög hur bra som helst.

Webbutveckling rörde det sig visserligen om, mest lättviktarprogram förutom nån liten repa i photoshop.

Helt klart underskattad kraft i minin... däremot blir det rätt mycket bekvämare med en mb/mbp om man rör sig. Och ganska dyrt med mini+skärm... lite för dyrt för att inte satsa på imac istället.

Ursprungligen av snigel1:

Köpte en mac mini som akut åtgärd när min macbook blev tvungen att repareras, och den dög hur bra som helst.

Webbutveckling rörde det sig visserligen om, mest lättviktarprogram förutom nån liten repa i photoshop.

Helt klart underskattad kraft i minin... däremot blir det rätt mycket bekvämare med en mb/mbp om man rör sig. Och ganska dyrt med mini+skärm... lite för dyrt för att inte satsa på imac istället.

oki mina föräldrar har allt annat som skärm m.m. sedan kanske de kommer en ny med bättre pris typ 5990 då är det rätt bra pris tror jag eller?

Glöm inte att köpa maximalt med minne. Minsta Minin levereras med 1GB som standard, vilket är i minsta laget.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-10-08 08:38

Brasklapp: Office 2008 är inte stabilt. Det är utan konkurrens den största irritationskällan i mitt dagliga arbete, dels pga sina konstiga begränsningar och dels pga att det inte beter sig som övriga OSX-program.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-08 09:59

Du kan ju alltid installera gratisoffice OpenOffice.org - The Free and Open Productivity Suite istället för Microsoft Office 2008.

Eller köra Google Docs...

De har redan office 2008 så de vill helst ha office av någon konstig anledning. Inga fler bilder från er alla till mina föräldrar

Jag kör Mini, dock går den inte lika mycket som min MacBook. Funkar bra i alla fall. 2 GB har jag i den. Enda problemet som haft med maskinen att göra var när jag hade satt i sladden för dåligt i början, men det var mitt fel. Tyst, liten, elegant.

Programval är en helt annan fråga som jag inte tycker har i den här tråden att göra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-09 11:07
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Programval är en helt annan fråga som jag inte tycker har i den här tråden att göra.

Varför inte? Han frågar ju om Office 2008 som inte är världens stabilaste program och då är det ju bra att någon försöker komma med alternativ så att man vet om dom iaf

Tackar oerhört mycket för alla svar som kommit hittills, gärna fler bilder på era setups av minis skulle uppskattas väldigt mycket av mina föräldrar samt hur ni använder er maskin. T.ex. Vad ni gör med dem och hur länge (tid) mini brukar vara på m.m.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-09 11:17
Ursprungligen av Hunter78:

gärna fler bilder på era setups av minis

Nu vet jag inte hur mycket minis denna tråden innehåller men borde vara några st iaf
http://www.99.se/allt-om-mac/46884-ta-bild-ditt-skrivbord.html

Ja visst men där finns inte många mini mest Laptop och imacs!

Senast redigerat 2009-10-11 15:01

Ingen som har lust att lägga up en bild på era mac mini?

Har tyvärr ingen bild, den försvinner bakom allt annat på skrivbordet. Minin är en otroligt stabil och tacksam arbetshäst för kontoret. Se bara till att maxa Ram-minnet! Min arbetsMini på jobbet stängs aldrig av, startas bara om när någon uppdatering kräver det. Rullar ständigt med mellan 5-10 program igång. Alltid minst Office 2008 (word+exel ofta 10-20 exelark igång samtidigt), Safari 2-10 flikar, Firefox 20-30 flikar, Thunderbird, Förhandsvisning, iCal, OpenOffice, ParallelsDesktop + WinXP med IE + Access och SPCS igång...Ja så ser det normalt ut på jobbet. Minin har varit strömlös mindre än 6 timmar på 3,5 år. 45 minuter för HDD byte övrigt för strömavbrott. Så stabilare arbetsmyra är svårt att hitta för de pengarna.

Kanon, numera finns en sådan här och jobbar på. Det blev 2.53 Ghz modellen.

1
Bevaka tråden