Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur blir jag av med "Sticky click"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ganska säker på att benämningen inte finns men den passar bra in på problemet. Ibland när jag vänsterklickar på något (fönsterram, ikoner, volymkontrollen i iTunes, i Wow etc) så släpper inte klicket då jag släpper upp musknappen. Istället följer det jag klickat på med i musrörelsen. Ett fönster kan tex "sitta fast" i muspekaren utan att jag håller ner musknappen.

Någon fler som råkat ut för detta och kanske vet hur man blir av med det?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-10-23 15:25

Om det är styrplatta du syftar på så är det en funktion du kan stänga av och på under Systeminställningar->Styrplatta->Dra

Annars, om det är en mus som inte är gjord av Apple, kan jag tänka mig att det kan vara drivrutinsrelaterat. Prova att installera om drivrutinerna till din mus (Logitech ControlCenter, Microsoft Mouse etc)

Om inte heller det hjälper är det enda tipset jag har kvar att försöka rengöra musen om det går.

Kör inte logitechs eget kontrollcenter eftersom det funkar dåligt. Kör istället Steermouse men kan inte finna något svar i programmet eftersom jag redan endast valt systemstandard där (se bild). Tror inte det alltid varit såhär utan det är något som kommer och går. Får testa att rengöra mellan knapparna på musen kanske är något där ändå som håller i knappen ibland.

Jag testade att rengöra springorna runt knapparna med en knappnål(det enda som får plats) men problemet dyker upp ändå ibland. Musen jag har är en Logitech MX1000. kommer inte ihåg varför jag inte kör originalprogramvaran men tror det har ngt mee inställningsmöjligheterna att göra.

1
Bevaka tråden